... שיתבונן יראה, שיש בעולם, שני סוגים של אהבה. והסוג הראשון, הוא אהבה עצמית של האדם לעצמו. והסוג השני של אהבה, הוא אהבה לזולת. דהיינו, שהאדם
אוהב דבר כלשהו, שהוא אינו הוא עצמו. והאהבה, כאשר היא ממש טובה וחזקה, אז היא לפעמים גורמת לזולת, להפוך להיות האדם עצמו. דהיינו, האדם, מרוב אהבתו לזולתו, חווה, ... החיצונית של האדם, תלויה באהבה העצמית של האדם לעצמו. כי עובדה קיימת היא, שהאדם הוא אגואיסט, ושהוא עושה את הכל למען טובתו העצמית. והאדם
אוהב באהבה חיצונית, את כל מה שגורם לו להרגיש טוב עם עצמו, ולאהוב את עצמו באהבה עצמית. וגם אם נראה לפעמים שהאדם
אוהב איזה דבר, שהוא גורם לאדם, לא לאהוב את עצמו באהבה עצמית, הרי שמצד האמת, גם אם נראה שהאדם פחות
אוהב את עצמו, בגלל הדבר החיצוני לו שאותו הוא
אוהב, הרי שבסופו של דבר, האדם
אוהב את עצמו, כאשר הוא
אוהב את אותו הדבר החיצוני, יותר מאשר אם הוא לא היה
אוהב את אותו הדבר החיצוני. כך שהאהבה החיצונית של האדם, שהוא
אוהב דבר כזה או אחר, היא משרתת את האהבה הפנימית של האדם לעצמו. ובבסיס של כל האהבות, נמצאת התלות הרגשית האין סופית, של האדם, ביחס לרצון העצמי שלו. כי האדם תלוי ... של האדם. ומשום כך ובהתאם לזאת, כפועל יוצא של זה שהאדם משועבד לרצון העצמי שלו, בהתאם לזה, נוצרות אצל האדם תחושות של אהבה ושל שנאה. שהאדם
אוהב, את כל מה שנתפש בעיניו כגורם למילוי הרצון שלו. והאדם שונא, את כל מה שהוא חושב שהוא גורם לאי מילוי הרצון שלו. או במילים אחרות, האדם
אוהב יותר את מה שגורם לו להרגיש טוב, מאשר את מה שלא גורם לו להרגיש טוב. כי האדם מחוייב בראש ובראשונה לרצון העצמי שלו עצמו. וכנ"ל, האדם לא יכול בשום צורה שהיא, ... ממילא, האדם יכול לאהוב או לשנוא איזה דבר, רק לפי מילוי הרצון העצמי שלו. והרעיון הוא, שהאהבה העצמית של האדם לעצמו, או האהבה לזולת שהאדם
אוהב בזוגיות שלו וכיו"ב, הכל תלוי במילוי הרצון של האדם. ואם האדם חושב שהוא עצמו עושה לעצמו טוב, אז הוא
אוהב את עצמו. ואם האדם חווה שביעות רצון מעצמו, דהיינו, שהאדם מרוצה מעצמו, וחווה שהוא עצמו, ממלא את הרצון שלו עצמו, אז ממילא יש לאדם אהבה עצמית כלפי עצמו. ואם ... שהאדם חווה שהוא עצמו לא ממלא את רצונו העצמי, על ידי זה האדם חווה חוסר אהבה עצמית, שלו כלפי עצמו. וכיו"ב ממש לגבי אהבה זוגית וכיו"ב. שהאדם
אוהב את הזוגיות שלו, כפי כמה שהיא ממלאת אצלו את הרצון העצמי שלו. והאדם בסופו של דבר,
אוהב או שונא איזה דבר, לפי כמה שהוא חושב, שהדבר ממלא את הרצון העצמי שלו. או במילים אחרות, ככל שהאדם חושב יותר, שהדבר גורם למילוי הרצון שלו, כך הוא
אוהב אותו יותר. וככל שנדמה לאדם, שהדבר מרחיק ממנו את מילוי הרצון שלו, כך האדם פחות
אוהב ויותר שונא את הדבר, שבעיניו, גורם לו להתרחק ממילוי הרצון שלו. אבל בכל מקרה, בשורה התחתונה, הכל סובב סביב מילוי הרצון העצמי של האדם עצמו. והאדם כ"כ משועבד ... האדם כלפי כל דבר בעולם, תלויה באם ועד כמה הוא רוצה את אותו הדבר או לא, לפי הרצון שלו באותו הרגע. כי אם האדם רוצה כרגע לאכול מתוק, אז הוא
אוהב מתוק. ואם הוא כרגע לא רוצה לאכול מתוק מסיבה כזו או אחרת, אז הוא לא יאהב מתוק וכולי. וכנ"ל, התאהבות נוצרת, כאשר תת המודע של האדם, מרגיש, שהישות שמולו, ... ליצור אהבה, ולגרום למישהו לאהוב איזה משהו או להתאהב באיזה מישהו או משהו. והרעיון הוא, שככל שהאדם חווה יותר מילוי רצון מאיזה דבר, כך הוא
אוהב יותר את אותו הדבר. וככל שהאדם חווה יותר התנגדות וחוסר שביעות רצון מאיזה דבר, כך הוא פחות
אוהב את אותו הדבר. ולכן לדוגמא, מי שרוצה ליצור אהבה בינו לבין ישות אחרת, עליו בראש ובראשונה, לברר את הרצון האמיתי, של אותה ישות, שהוא רוצה ליצור אהבה בינו ... שרוצה לאהוב את עצמו, עליו לברר מה באמת הוא רוצה ולהשיג את מה שהוא באמת רוצה. כי לפעמים האדם משיג את מה שהוא חושב שהוא רוצה, ועדיין הוא לא
אוהב את עצמו. וזה משום, שהוא לא באמת ממלא את הרצון האמיתי שלו עצמו. ומי שרוצה לאהוב את עצמו, עליו לחפש את מה שהוא באמת רוצה, ולמלא את רצונו האמיתי כמה שיותר. ...