... לאהבה מוחלטת, מחזק את הרצון לאהבה יחסית. והדבר נכון, גם להפך. שבלי שיהיה לאדם רצון
למצוא אהבה יחסית, בלי זה האדם גם לא ירצה למצוא אהבה מוחלטת. והרצון של האדם
למצוא אהבה יחסית, הוא זה שמניע את האדם לרצות למצוא אהבה מוחלטת. כי אם האדם לא יחפש בכלל אהבה יחסית, הרי שזה אומר, שהאדם מוכן בלב שלם, ... אהבה? ולמה קשה לאהוב? ויש כאן 4 נקודות מבט משלימות ומנוגדות אחת לשנייה: 1 - לא מצליח
למצוא אהבה יחסית, כי מחפש אהבה מוחלטת. 2 - מצליח
למצוא אהבה יחסית , כי לא מחפש אהבה מוחלטת. 3 - לא מצליח
למצוא אהבה יחסית, כי לא מחפש אהבה מוחלטת. 4 - מצליח
למצוא אהבה יחסית, כי מחפש אהבה מוחלטת. ונקודת מבט ראשונה היא, שהאדם לא מצליח
למצוא אהבה יחסית , כי הוא מחפש אהבה מוחלטת. דהיינו, הרצון של האדם למצוא דבר מושלם ואהבה מושלמת בלי שום חסרונות, הוא זה שמונע מהאדם ... וממילא יש את נקודת המבט השנייה, והיא, שאדרבה, מי שלא מחפש אהבה מוחלטת, הוא זה שיכול
למצוא אהבה יחסית. כי אם האדם מחפש את המוחלט, הוא לא יכול למצוא לעולם אהבה יחסית, כלפי דבר מוגדר כלשהו. ואדרבה, זה שהאדם לא מחפש אהבה ... שמאפשר לו לאהוב. כי אם האדם לא יהיה מוכן לשנוא בכלל, הוא יחפש אהבה מוחלטת, ולא יוכל
למצוא אהבה יחסית, אלא רק אהבה מוחלטת. ודווקא המוכנות של האדם להיות גם בתחושה של שנאה, ולא רק לאהוב בלב שלם, זה מה שמאפשר לו להתאהב בדבר מוגבל, שיש בו גם חסרונות. וחוסר חיפוש האהבה המוחלטת, הוא זה שמאפשר
למצוא אהבה יחסית. וכמובן שאפשר לתת כאן אין סוף דוגמאות, כיצד זה שהאדם בתת המודע שלו, רוצה למצוא אהבה גדולה עם פרפרים בבטן ואהבה שתרגש ... האדם להיות במצב של כמה שיותר אהבה, עד כדי רצון להיות במצב של רק אהבה, דוחף את האדם
למצוא אהבה יחסית, עד כדי אהבה מוחלטת. וזה אומר, שהרצון לאהבה מוחלטת, הוא זה שמאפשר לאדם
למצוא אהבה יחסית יותר בקלות. כי האדם, יותר רוצה למצוא אהבה. והרצון של האדם למצוא אהבה מוחלטת, מחזק אצלו את הרצון למצוא כמה שיותר אהבה. ...