עכשיו נניח יש את הנושא הזה של אהבה ראשונה נכון שכאילו אהבה ראשונה הרבה פעמים זה כאילו האהבה הכי טובה הכי פה הכי שם, עכשיו השאלה היא תפיסתית האם בן אדם יכול באמת באהבה השנייה או בשלישית או הרביעית או החמישית להיות כמו באהבה הראשונה.
ש: כן בטח שיכול.
אליעד: כן בטח.
ש: אם מוחקים לו את הזיכרון הוא יכול.
אליעד: לא בהנחה שלא מוחקים לו את הזיכרון.
ש: צריך לראות מה הגורמים מה התנאים שהיו לו באהבה הראשונה ולנסות לראות האם זה יכול לקרות בעתיד.
אליעד: כן אבל מה האמת למה אף פעם אהבה שנייה היא לא כמו אהבה ראשונה?
ש: כי אתה כבר לא אותו בן אדם.
אליעד: אז מה אם אתה לא אותו בן אדם גם בגיל חמש לא היית אותו גיל עם בן אדם של גיל עשר מה זה קשור.
ש: אז זה לא יכול לחזור על עצמו כי זה היה חדש.
אליעד: למה אז מה אם אתה לא אותו בן אדם מה הסתירה מה הקשר?
ש: זה גם היה כאילו משהו שאף פעם לא עשית לפני כן.
אליעד: אז מה הקשר?
ש: מה ההבדל בין אהבה ראשונה לאהבה שנייה בא נראה מה ההבדלים.
אליעד: כן מה ההבדלים באמת מה ההבדלים?
ש: לא יודע אני לא התאהבתי בפעם שנייה.
אליעד: מה האלה.
ש: ההבדל הוא שלא ידעת מה אתה עלול להפסיד נראה לי או איך זה עלול להיגמר כי אם היא הייתה זה אומר שהיא הייתה ונגמרה והייתה איזושהי אכזבה אז זה ההבדל בקשר הבא אתה כבר תדע איך זה עלול ללכת עד הסוף.
אליעד: נכון למה כי אחרי הפעם הראשונה מה התחדש לבן אדם, אוקי בן אדם מאמין באהבה נכנס לאהבה והוא מאמין שהאהבה זה כנגד כל הסיכויים וזה יצליח וזה לנצח זה וזה ואז למרות שהוא מאמין זה נגמר עכשיו בפעם הבאה שהוא עוד פעם יהיה באהבה והוא יאמין הוא יגיד "כן אבל גם קודם האמנתי וזה נגמר זה גם פעם קודמת לא עבד לי וגם פעם לפניה לא עבד לי ופעם לפניה זה לא עבד לי", אז מה שאומר בעצם שאי אפשר אף פעם שזה יהיה כמו האהבה הראשונה נכון?
ש: מה זאת אומרת זה לא עבד לי באיזה מובן זה לא עבד שזה נגמר?
אליעד: בא בן אדם אמר לך את האחת שלי לנצח נצחים ואחר כך התגרשתם מה יקרה בפעם הבאה כשמישהו יבוא ויגיד לך את האחת שלי לנצח נצחים את אומרת "כן גם פעם אמרו לי את זה למה שאני אאמין עכשיו" נכון?
ש: אני כבר יודעת שזה לא לנצח נצחים אני לא מאמינה בזה.
אליעד: איך את יודעת אבל פעם האמנת בזה נכון יפה אז השאלה היא.
ש: אף פעם לא האמנתי בזה.
אליעד: מההתחלה אף פעם לא האמנת בזה?
ש: לא.
אליעד: אף פעם מעולם לא האמנת?
ש: בחיים לא האמנתי בזה.
אליעד: את האמנת בזה.
ש: אפילו לא לשנייה.
אליעד: את האמנת בזה הסיבה שאת מההתחלה לא האמנת בזה זה כי מתישהו בילדות היה משהו עוד יותר שחשבת שזה לנצח נצחים וזה נגמר אמרת "מעכשיו אני לא מאמינה ששום דבר לנצח נצחים".
ש: אוקי אז מה.
אליעד: אבל היה איזה פעם שאת התאכזבת?
ש: אבל זה לא היה מהתאהבות זה היה ממשהו אחר.
אליעד: לא משנה אבל היה משהו שחווית שכן ואז התאכזבת אמרת "טוב אני לא אאמין יותר שזה נצח נצחים". בא נגיד ניקח את הנושא עוד פעם של בגידה נגיד שמישהו נתן אמון באשתו שאף פעם לא תבגוד בו האם יכול להיות שיש אפשרות שהוא ייתן בה שוב פעם אמון שהיא לא תבגוד בו בהנחה שהיא כבר בגדה בו?
ש: יש אפשרות.
אליעד: לא שזה יהיה אותו אמון אותו אמון של קודם.
ש: אותו אמון של קודם?
אליעד: יותר חזק מקודם.
ש: כן.
אליעד: כן רגע.
ש: זה תלוי רק בו.
אליעד: אז נחזור לקודם האם נגיד לדוגמא אתה היית בזוגיות נגיד וזה נגמר האם יש אפשרות שאתה תהיה בזוגיות אחרת ואתה תאהב את הבחורה ואתה תהיה בטוח שהזוגיות תצליח אפילו יותר מהפעם הקודמת למרות שאתה כבר יודע שזה יכול להיגמר?
ש: כן.
אליעד: איך לא בהנחה שחושבים בהיגיון.
ש: זה כבר קרה לי אז מה זאת אומרת?
אליעד: אבל מה ההיגיון בזה?
ש: מה ההיגיון?
אליעד: אם הבוס שלך לא נותן לך חודש אחד משכורת, שנייה תכף מה שאתה אומר זה נכון אבל תכף נסביר את המהות אם הבוס שלך לא נותן לך משכורת חודש אחד חודש הבא אתה אומר "אולי הוא גם לא ייתן לי משכורת" נכון?
ש: נכון.
אליעד: אם הוא נותן לך הוא אומר לך "אני נותן לך את המשכורת בראשון" ואז הוא נותן את זה בעשרים חודש הבא אם הוא אומר לך "אני אתן לך בראשון" אתה אומר "אז מה גם פעם קודמת הוא אמר שהוא ייתן בראשון והוא לא נתן" ואם הוא שנה שלמה נותן לך בראשון אתה אומר "אבל גם פעם הוא שהוא ייתן והוא לא נתן" נכון, אז האם באמת אפשרי שאתה תיתן אמון מחדש למרות שבגדו בך או כאילו אתה תוכל להתאהב מחדש באותה עוצמה או אפילו יותר חזקה למרות שזה נגמר בהתאהבויות הקודמות.
מה אתה אומר? עכשיו אתה אומנם אומר שכן כי אולי לא התאהבת מספיק ולא נפגעת מספיק פעמים.
ש: לא אחרי שאתה אומר את זה ככה אז יש לי פה קצת אני לא יודע.
אליעד: אבל מה האמת?
ש: האמת שאפשר.
אליעד: למה אפשר?
ש: כי אפשר הכל.
אליעד: אולי אפשר שאי אפשר?
ש: כי אתה רוצה את זה יותר מאשר לא להתאהב.
אליעד: לא זה לא בהנחה שבא לך להתאהב אם בא לך להתאהב אתה מתאהב בלי היגיון וזה לא קשור לכלום בהנחה שאתה חושב בהיגיון.
ש: כי זאת לא האמת שבפעם הזאת עם הבן זוג הזה זה יגמר כמו שנגמרו מערכות.
אליעד: זה נכון אבל עכשיו יש לך את הספק שקודם לא היה לך.
ש: ועדיין אפשר לתת צ'אנס.
אליעד: צ'אנס השאלה אם אפשר לתת את הצ'אנס ושאת נותנת את הצ'אנס אז תאהבי את הבן אדם כאילו לפני הבגידה כאילו לפני המריבה.
ש: אתה מתכוון על הזוג שבוגד.
אליעד: לא סתם כדוגמא נגיד שמישהו אומר לך אני הכי אוהב.
ש: שסתם מישהו פגש מישהו חדש.
אליעד: לא בא נגיד חדש פגש חדש אין בעיה ואז פגש חדש והתאהב אבל הוא כבר יודע "רגע אבל גם בקודמת התאהבתי ועדיין זה לא עבד" אז כבר מראש עכשיו עדיף כאילו לשמור על לא להתאהב יותר מדי כדי לא להיפגע. לא מכירה את התופעה הזאת?
ש: אני לא חושבת ככה.
אליעד: כן זה נכון שאתה לא מפחד להיפגע אבל אחרי כמה פעמים כבר בראש תהיה לך בראש פקודה "תקשיב אתה זוכר בפעם הקודמת שלא רצית להיפגע נפגעת, אתה זוכר שהיית בטוח שזה יצליח ולא הצליח גם עכשיו יש סיכוי סביר שזה לא יצליח על תקפוץ עד הסוף".
ש: כן אבל אולי, לא זה גם יכול להיות לקחת תהליך אבל אולי אם אתה מקבל מספיק דברים טובים אז לא אכפת לך.
אליעד: אבל השאלה אם אתה יכול למחוק מהמוח שלך את האפשרות שאומרת "תדע לך שלמרות שאתה בטוח יכול להיות שתיכשל".
ש: אפשר.
אליעד: איך?
ש: כאילו הכל אפשר אתה יודע.
אליעד: לא אני לא יודע מה התשובה אז מה התשובה, התשובה היא כדלקמן.
ש: מה השאלה הייתה האם השנייה כמו הראשונה?
אליעד: האם אפשר, אשתך פעם הכינה לך אוכל ואמרה לך זה האוכל הכי טעים ובסוף לא היה טעים האם אפשרי שבפעם הבאה שהיא תגיד לך זה האוכל הכי טעים שלא יהיה לך ספק אולי גם הפעם זה לא טעים זאת השאלה בעצם.
ש: אם אהיה בספק לא יהיה בספק?
אליעד: אוקי היא אומרת לך "זה האוכל הכי טעים וזה הכי טעים" יום אחד היא אומרת לך "זה הכי טעים" ואז התברר שבכלל יצא לה פשלה שמה מלח במקום סוכר ועכשיו מה יקרה בעוד שנה אפילו כשהיא תגיד לך זה הכי טעים האם יש אפשרות למחוק את הזיכרון של "רגע אבל גם פעם היא אמרה לי שזה הכי טעים ולא היה טעים בסוף עכשיו אני כבר פחות סומך על המילה שלה", אפשרי למחוק את זה?
ש: לא אפשרי לא למחוק את זה, זאת אומרת שלא אפשרי למחוק את זה אבל השאלה אם אתה יכול לתת מה שנקרא צ'אנס לא הצליח לה אבל אני נותן צ'אנס.
אליעד: אז זה שאפשרי לתת צ'אנס זה ברור רק השאלה שלי אם אפשרי למחוק שאפילו עכשיו אתה תתרגש שהאוכל הזה הולך להיות הכי טעים למרות שאתה יודע בוודאות שכבר פעם היא אמרה לך שזה הכי טעים והיה לא טעים.
ש: בן אדם יכול לשכנע את עצמו גם.
אליעד: מה לשכנע את עצמו אבל עובדתית בהנחה שאתה זוכר שפעם אמרו לך שזה הכי טעים והיה מלוח איך אתה יכול צ'אנס להאמין שזה יהיה הכי טעים.
ש: במקרים שאפשר.
אליעד: איך אפשר מה ההיגיון בזה.
ש: עם היגיון בלי היגיון.
אליעד: לא בהיגיון מה זה בלי היגיון.
ש: אם אתה אוהב נניח אם אתה אוהב את אותה מישהי אתה אומר.
אליעד: אבל בלב שלך יש ספק אבל בלב שלך אתה כבר יודע מראש שאולי זה יכשל כי גם בפעמים הקודמות כשאהבת עדיין זה נכשל בסוף.
ש: כן למחוק אני לא יכול למחוק כי אני זוכר את זה אבל.
אליעד: אני יכול לתת צ'אנס.
ש: יכול להתעלות.
אליעד: דהיינו, לתת צ'אנס.
ש: להתעלות.
אליעד: האם אתה מסכים איתי שיש הבדל בין הפעם הראשונה, אוקי אתה עכשיו מנסה לעשות משהו ועוד לא נכשלת ואתה אומר "זה יצליח ואני רוצה זה יצליח" ואתה בא בהתלהבות מסוימת וזה מצליח לך ואז אתה אומר "אני רוצה שזה יצליח" וזה מצליח לך "רוצה שזה יצליח" מצליח לך ויום אחד נכשלת עכשיו אתה מנסה אחר כך עוד פעם אבל בפעם הבאה שאתה תנסה אתה כבר תנסה עם ספק אתה כבר יודע שנכשלת פעם.
ש: כן אני מסכים בסדר תמיד יש ספק.
אליעד: בוא ניתן דוגמא אחרת נגיד קח את ביבי לדוגמא נגיד שהוא עכשיו רץ להיות ראש הממשלה עכשיו בא נניח שכל פעם כשהוא רץ הוא מצליח, אוקי מה זה אומר שכנראה ככל יותר פעמים שהוא ירוץ ויצליח הוא יגיד "וואלה אני מצליח אני לא צריך לחשוש" אבל אם פעם אחת הוא הפסיד למרות שהוא היה בטוח שהוא יצליח הוא הפסיד זאת אומרת שעכשיו גם אם הוא יהיה בטוח יצליח הוא יגיד "רגע אבל גם פעם הייתי בטוח שאני אצליח אבל הפסדתי אז עכשיו אני צריך להיזהר שעכשיו שאני בטוח שזה לא יהיה כמו פעם שהפסדתי".
נכון בן אדם עולה לזירה תמיד מנצח הכל סבבה פעם אחת שהוא הפסיד הוא אומר לעצמו "רגע אבל גם לפני הקרב הזה שהפסדתי הייתי בטוח שאני אנצח והפסדתי אז אולי גם עכשיו שאני בטוח שאני אנצח אני אפסיד".
ש: השאלה היא מה זה להיות בטוח להיות בטוח במאה אחוז.
אליעד: לא מאה אחוז בתחושה שאתה בטוח והכל שאין לך את הספק, השאלה אם אפשרי לכפר על הספק הזה זאת השאלה.
ש: אפשרי על ידי זה שתבדוק למה נכשלת ואם תמצא בדיוק למה נכשלת ככה תהיה בטוח שלא תחזור על זה שוב.
אליעד: התשובה מה שאמרת זה נכון אז בא נסביר ככה ההיגיון אומר שאם אתה כל פעם ניגש למנורה והיא דולקת ניגש והיא דולקת ויום אחד הדלקת את המנורה והיא לא דלקה ההיגיון אומר שמעכשיו ואילך כשאתה תיגש למנורה ותדליק אותה יהיה לך ספק אם היא תידלק או לא, זה הגיוני אבל אם אתה יודע שהיא לא דלקה כי x "למה היא לא דלקה? כי עברו עליה שלוש שנים אחרי שלוש שנים היא עושה בעיות" ואתה מחליף למנורה חדשה אתה אומר "רגע הסיבה שהיא לא דלקה זה רק בגלל שעברו שלוש שנים אם לא עברו שלוש שנים מחויב שהיא תידלק" והחלפת את המנורה.
ש: יש סיבה אחרת איפשהו החוט ישן אם נכשלת פעם אחת.
אליעד: לא מה שאתה אומר זה נכון, שנייה אם בן אדם שיקר את עצמו אמר "אני בטוח במאה אחוז" ואז הראו לו שהוא נכשל אז מעכשיו הוא כבר יודע כשאתה בטוח במאה אחוז אולי יקרה משהו בלתי צפוי, זה נכון אבל בוא ניתן את זה בוא ניתן את הדוגמא לסיפור של ההתאהבות נגיד בן אדם התאהב אמר "אני אצליח" ונכשל האם יש אפשרות שעוד פעם הוא יתאהב בלי לפחד מהכישלון כן אם הוא חושב שהוא פתר את הסיבות שגרמו לכישלון.
ש: לגמרי?
אליעד: כן.
ש: בסדר אם הוא בטוח אם הוא לא בטוח אז.
אליעד: אם אתה לדוגמא נגיד יוצא עם מישהי נגיד אוקי והתאהבת הכל ולא הצליח, אוקי ואז עוד פעם אתה נותן צ'אנס ולא הצליח עוד פעם נותן צ'אנס ולא הצליח מה הסיכוי שתתאהב עוד פעם במישהי ושאתה לא תפחד מכישלון ותהיה מוכן לקפוץ לתוך זה ולא לפחד מכישלון אם אתה חושב שפתרת את הסיבות שבגללן נכשלת.
עכשיו מה האמת שאם בפעם השנייה והשלישית גם חשבת שתפתור את הסיבות ולא פתרת אז עדיין אתה חושב מה השתנה אבל אם אתה בטוח שמצאת את הסיבה האמיתית ואתה בטוח שפתרת אתה אומר "כן אני בטוח שזה היה בגלל זה ואני יודע גם לשקלל את זה שגם בפעם הקודמת הייתי בטוח וזה לא היה נכון כי ועכשיו אין לי את הסיבה הזאת" כאילו אם התנאים שונים אז מבחינתך זה כמו דבר חדש.
ש: נכון אז זה להיות בלי הרבה שכל.
אליעד: מה?
ש: זה להיות בלי הרבה שכל.
אליעד: למה, לא עוד פעם להיות בטוח לא תתרכז גם בפעם הראשונה כשהיית בטוח גם זה היה בלי שכל לא מדברים על זה על הבטוח במאה אחוז.
ש: אז מה אחרי חמש פעמים קיבלת שכל מקסימלי.
אליעד: אני אתן דוגמא נגיד האישה נגיד בגדה בך ואז היא אומרת אני לא אבגוד בך יותר אוקי אתה יכול לתת לזה צ'אנס אבל אף פעם זה לא יהיה כמו בפעם הראשונה אבל אם אתה יודע שבפעם הראשונה היא בגדה בך בגלל שאתה הרבצת לה נגיד ואתה עכשיו יודע שהפסקת להרביץ אבל אתה בטוח שהיא בגדה כי הרבצת לה ואתה בטוח שלא הרבצת לדעתך יש פחות סיכוי כרגע שהיא תבגוד בך מאשר לפני כן.
היא אומרת נגיד היא אמרה לך "אני לא אבגוד בך" אוקי והייתי שואל אותך למה שהיא לא תבגוד בך היית אומר "כי למה שהיא תבגוד בי איזה היגיון יש בזה היא אמרה לי שהיא לא תבגוד בי אני סומך עליה" ואז היא בגדה בך אז אתה אומר "רגע איך אני יכול לסמוך עליה" אבל אם אתה אומר "רגע הסיבה שהיא בגדה בי כי הייתי לא נחמד אליה" נגיד "אבל עכשיו אני נחמד אליה" ואתה באמת בטוח שזה בגלל שהיית לא נחמד ואתה בטוח שעכשיו אתה נחמד ואתה בטוח שהיא בגדה רק בגלל שהיית לא נחמד ואתה בטוח שהיא חושבת שאתה נחמד אז אתה עכשיו יכול להיות יותר רגוע שהיא לא תבגוד בך מאשר קודם בכלל למרות שהיא בגדה בך כבר.
ש: נכון יותר רגוע אבל לא לגמרי רגוע.
אליעד: לא דיברתי על לגמרי הכוונה ביחס לקודם, זאת אומרת אם נגיד לדוגמא נגיד אם מדברים על אהבה ראשונה אהבה ראשונה כביכול עוד לא חווית אכזבה ואז ממילא הסיכוי עבורך שזה יצליח היה מאוד גבוה אבל למרות שחווית אכזבה גם יכול להיות מצב שהסיכוי לדעתך שתצליח יהיה מאוד גבוה כי הנסיבות השתנו, כאילו יכול להיות מצב...