איך להיות נאהב? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך להיות נערץ? איך להיות מחוזר? איך להשיג חברים? איך לגרום לאנשים לרצות להיות חברים שלך? איך לגרום לאנשים ללכת אחריך? איך להיות האידיאל של אנשים?
איך לגרום לאנשים לאהוב אותך?
אליעד כהן מציג בהרצאה את השאלה כיצד לגרום לאנשים לאהוב אותך, להעריץ אותך ולהיות מחוזר. הוא מדבר על איך להשפיע על אחרים ולהיות נאהב ומוערך בסביבות חברתיות. התשובה, לפי אליעד, היא פשוטה: אם אתה רוצה שאנשים יאהבו אותך, עליך לשדר להם שאתה מה שהם רוצים להיות.
מהו המפתח להשגת אהבה והערצה?
כדי להבין כיצד ניתן לגרום לאנשים לאהוב אותך, אליעד מציע לבדוק תחילה מה האדם השני רוצה להיות. הוא מסביר שכדי שהשכן שלך יאהב אותך, עליך להבין את החלומות שלו. אם השכן שלך רוצה להיות טייס, סופר, או נהג מרוצים, אתה צריך לשדר לו שאתה בדיוק מה שהוא שואף להיות. תהליך זה הוא בעצם משחק של התאים לצרכים הפנימיים של אחרים.
איך תשדרו לאנשים שאתם מה שהם רוצים להיות?
החלק המרכזי בהרצאה הוא ההסבר כיצד לשדר לאנשים שאתה בדיוק מה שהם רוצים להיות. אם, לדוגמה, מישהי רוצה ביטחון כלכלי, עליך להציג בפניה את עצמך כבעל ביטחון כלכלי. אם מישהו רוצה להיות עצמאי, עליך לשדר לו שאתה עצמאי ומוצלח. הרעיון המרכזי הוא לשדר את מה שהאחרים רוצים להיות, ובכך לגרום להם לרצות להיות קרובים אליך. אליעד מציין שזה לא בהכרח אומר שאתה צריך להיות בעל הכסף או הצלחה בפועל, אלא מספיק לשדר את זה.
האם יש מקום למניפולציות במערכת יחסים חברתית?
אליעד לא נמנע גם מלגעת במניפולציות אפשריות. אם מישהו רוצה להיות מנטור לזוגיות, הוא צריך לשדר שיש לו זוגיות מוצלחת. אם הוא רוצה להיות מנטור לעסקים, עליו לשדר הצלחה עסקית, גם אם הוא לא בהכרח בעל הצלחות אמיתיות. אליעד מציין כי הכל עניין של משחק, תחפושות, והשגת המטרות החברתיות דרך מניפולציות.
הצורך בקשר עם אנשים מצליחים
בהמשך, אליעד מסביר את המנגנון האנושי שמוביל לכך שאנשים רוצים להיות קרובים למי שמצליח. הוא מדבר על עצלנות האנשים להשיג את מטרותיהם, ולכן הם פונים להיות קרובים לאנשים שכבר השיגו את מטרותיהם. לדוגמה, אם אדם רוצה להתפרסם, הוא יתחבר עם מישהו מפורסם, מתוך מחשבה שברגע שהוא יתחבר אליו, הוא יוכל גם להשיג את המטרות שלו.
האם זה יכול להוביל לקינה?
למרות שהרעיון נשמע חיובי, אליעד מציין כי יש גם צדדים שליליים לתהליך הזה. שדרים של הצלחה, יופי או פרסום יכולים לגרום גם לתחושת קינה. אם אדם משדר שהוא מה שכולם רוצים להיות, זה יכול לעורר תגובות שליליות כמו קינה ושנאה. יש לדעת איך לא להיתפס בשחצנות, כי זה יכול לגרום לאחרים להרגיש פחות טוב על עצמם.
איך פועל המנגנון הפסיכולוגי שמוביל להערצה?
המערכת הפסיכולוגית שמאחורי ההערצה והאהבה נוגעת בהבנה של איך המוח עובד על פי עקרון "העצלנות". אנשים לא תמיד רוצים להשקיע מאמצים בכדי להשיג את מטרותיהם, ולכן הם מחפשים אנשים שיגרמו להם להרגיש כאילו השיגו את מטרותיהם רק מעצם הקרבה לאנשים המצליחים. אם מישהו רוצה להיות יפה, הוא יתחבר לאדם יפה, מתוך מחשבה שאם הם יחד, הוא ייהנה גם מהיופי הזה. המנגנון הזה של ה"אני רוצה להיות כמוהו" הוא חזק מאוד במערכות יחסים חברתיות ויכול להוביל גם להערצה וגם לקינה.
מה המשמעות של השדרים החברתיים?
כפי שמסביר אליעד, כאשר אנו אוהבים מישהו, זה לא תמיד אומר שאנחנו באמת אוהבים אותו. לעיתים, אנחנו אוהבים את מה שאנחנו חושבים שהוא, את מה שהוא מציג לנו. אם אדם מעלה תמונות לפייסבוק שמראות שהוא חי חיים טובים, הוא מושך אנשים שרוצים להיות כמוהו, ובכך הם מייחסים לו אהבה שמבוססת על תפיסות מוטעות.
אליעד כהן מציג בהרצאה את השאלה כיצד לגרום לאנשים לאהוב אותך, להעריץ אותך ולהיות מחוזר. הוא מדבר על איך להשפיע על אחרים ולהיות נאהב ומוערך בסביבות חברתיות. התשובה, לפי אליעד, היא פשוטה: אם אתה רוצה שאנשים יאהבו אותך, עליך לשדר להם שאתה מה שהם רוצים להיות.
מהו המפתח להשגת אהבה והערצה?
כדי להבין כיצד ניתן לגרום לאנשים לאהוב אותך, אליעד מציע לבדוק תחילה מה האדם השני רוצה להיות. הוא מסביר שכדי שהשכן שלך יאהב אותך, עליך להבין את החלומות שלו. אם השכן שלך רוצה להיות טייס, סופר, או נהג מרוצים, אתה צריך לשדר לו שאתה בדיוק מה שהוא שואף להיות. תהליך זה הוא בעצם משחק של התאים לצרכים הפנימיים של אחרים.
איך תשדרו לאנשים שאתם מה שהם רוצים להיות?
החלק המרכזי בהרצאה הוא ההסבר כיצד לשדר לאנשים שאתה בדיוק מה שהם רוצים להיות. אם, לדוגמה, מישהי רוצה ביטחון כלכלי, עליך להציג בפניה את עצמך כבעל ביטחון כלכלי. אם מישהו רוצה להיות עצמאי, עליך לשדר לו שאתה עצמאי ומוצלח. הרעיון המרכזי הוא לשדר את מה שהאחרים רוצים להיות, ובכך לגרום להם לרצות להיות קרובים אליך. אליעד מציין שזה לא בהכרח אומר שאתה צריך להיות בעל הכסף או הצלחה בפועל, אלא מספיק לשדר את זה.
האם יש מקום למניפולציות במערכת יחסים חברתית?
אליעד לא נמנע גם מלגעת במניפולציות אפשריות. אם מישהו רוצה להיות מנטור לזוגיות, הוא צריך לשדר שיש לו זוגיות מוצלחת. אם הוא רוצה להיות מנטור לעסקים, עליו לשדר הצלחה עסקית, גם אם הוא לא בהכרח בעל הצלחות אמיתיות. אליעד מציין כי הכל עניין של משחק, תחפושות, והשגת המטרות החברתיות דרך מניפולציות.
הצורך בקשר עם אנשים מצליחים
בהמשך, אליעד מסביר את המנגנון האנושי שמוביל לכך שאנשים רוצים להיות קרובים למי שמצליח. הוא מדבר על עצלנות האנשים להשיג את מטרותיהם, ולכן הם פונים להיות קרובים לאנשים שכבר השיגו את מטרותיהם. לדוגמה, אם אדם רוצה להתפרסם, הוא יתחבר עם מישהו מפורסם, מתוך מחשבה שברגע שהוא יתחבר אליו, הוא יוכל גם להשיג את המטרות שלו.
האם זה יכול להוביל לקינה?
למרות שהרעיון נשמע חיובי, אליעד מציין כי יש גם צדדים שליליים לתהליך הזה. שדרים של הצלחה, יופי או פרסום יכולים לגרום גם לתחושת קינה. אם אדם משדר שהוא מה שכולם רוצים להיות, זה יכול לעורר תגובות שליליות כמו קינה ושנאה. יש לדעת איך לא להיתפס בשחצנות, כי זה יכול לגרום לאחרים להרגיש פחות טוב על עצמם.
איך פועל המנגנון הפסיכולוגי שמוביל להערצה?
המערכת הפסיכולוגית שמאחורי ההערצה והאהבה נוגעת בהבנה של איך המוח עובד על פי עקרון "העצלנות". אנשים לא תמיד רוצים להשקיע מאמצים בכדי להשיג את מטרותיהם, ולכן הם מחפשים אנשים שיגרמו להם להרגיש כאילו השיגו את מטרותיהם רק מעצם הקרבה לאנשים המצליחים. אם מישהו רוצה להיות יפה, הוא יתחבר לאדם יפה, מתוך מחשבה שאם הם יחד, הוא ייהנה גם מהיופי הזה. המנגנון הזה של ה"אני רוצה להיות כמוהו" הוא חזק מאוד במערכות יחסים חברתיות ויכול להוביל גם להערצה וגם לקינה.
מה המשמעות של השדרים החברתיים?
כפי שמסביר אליעד, כאשר אנו אוהבים מישהו, זה לא תמיד אומר שאנחנו באמת אוהבים אותו. לעיתים, אנחנו אוהבים את מה שאנחנו חושבים שהוא, את מה שהוא מציג לנו. אם אדם מעלה תמונות לפייסבוק שמראות שהוא חי חיים טובים, הוא מושך אנשים שרוצים להיות כמוהו, ובכך הם מייחסים לו אהבה שמבוססת על תפיסות מוטעות.
- איך לגרום לאנשים לאהוב אותך?
- איך לשדר הצלחה חברתית?
- מהם סודות המנטורים הגדולים?
- איך להשפיע על אנשים?
- מהם מנגנוני הערצה והקינה?