... מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב,
רק אהבה - חלק 3 ואם האדם באמת בלב שלם, מקבל חיסרון כלשהו במוחלטות, המשמעות של זה היא, שהאדם בלב שלם, מקבל את כל החסרונות כולם שיש בעולם, ואז ממילא כבר לא יכול להיות שהוא ישנא את ... החיפוש אחרי אהבה יחסית. והרצון של האדם להרגיש רק טוב, הוא זה שדוחף את האדם לחפש כל הזמן כמה שיותר אהבה, כדי להתקרב כמה שיותר למצב של
רק אהבה. והאדם כל הזמן רוצה יותר אהבה, כדי להגיע למצב של
רק אהבה. ועדיין האדם לא רוצה בלב שלם להגיע למצב של
רק אהבה . כי אם זה היה קורה, אז האדם היה מחפש באופן ישיר,
רק אהבה מוחלטת, ולא היה מחפש גם אהבה יחסית. ואעפכ, הרצון לאהבה מוחלטת, מחזק את הרצון לאהבה יחסית. והדבר נכון, גם להפך. שבלי שיהיה לאדם רצון למצוא אהבה יחסית, בלי זה האדם גם לא ... מוחלטת. ובפשיטות העניין הוא, שיש אהבה יחסית ויש אהבה מוחלטת. והאהבה היחסית, היא מובילה אל האהבה המוחלטת. כי אהבה מוחלטת, היא כשיש
רק אהבה. והחיפוש אחרי אהבה יחסית, מגדיל את כמות האהבה היחסית, עד כדי אהבה מוחלטת. והשאיפה לאהבה מוחלטת ולמצב של
רק אהבה, הוא זה שמניע את הרצון להגדיל כל הזמן את האהבה היחסית, כדי להתקרב אל האהבה המוחלטת. וככל שהאדם יותר רוצה אהבה יחסית, כך הוא מחזק אצל עצמו את הרצון להיות במצב של
רק אהבה, ואז ממילא הוא מגדיל את הרצון שלו להיות במצב של
רק אהבה מוחלטת. והחיפוש אחרי אהבה יחסית, מחזק את הרצון להשיג
רק אהבה. כי הוא מחזק אצל האדם את המחשבה, שהוא לא רוצה שום שנאה. וככל שהאדם רוצה יותר אהבה, כך הוא גורם לעצמו לשנוא את השנאה. ואז ממילא, הוא רוצה להגיע למצב של אהבה מוחלטת, שבה, יש
רק אהבה, בלי שום שנאה כלל. אבל, יש גם את הצד השני של המטבע. שממנו ניתן לראות: שככל שהאדם מחפש יותר אהבה יחסית, כך ממילא הוא מתרחק יותר מהאהבה המוחלטת, שבה אין שום סיבות או תנאים ... בלב שלם, דהיינו, שהאדם לא רואה שום חיסרון בדבר, הוא זה שמונע מהאדם למצוא אהבה ולהתאהב בלב שלם, בדבר אחר מוגבל. שבו, הוא לא יכול למצוא
רק אהבה. אלא הוא מבין לפחות בתת המודע שלו, שיש בדבר הזה גם חסרונות. וממילא יש את נקודת המבט השנייה, והיא, שאדרבה, מי שלא מחפש אהבה מוחלטת, הוא זה שיכול למצוא אהבה יחסית. כי אם ... שהאדם מוכן גם לשנוא, זה מה שמאפשר לו לאהוב. כי אם האדם לא יהיה מוכן לשנוא בכלל, הוא יחפש אהבה מוחלטת, ולא יוכל למצוא אהבה יחסית, אלא
רק אהבה מוחלטת. ודווקא המוכנות של האדם להיות גם בתחושה של שנאה, ולא רק לאהוב בלב שלם, זה מה שמאפשר לו להתאהב בדבר מוגבל, שיש בו גם חסרונות. וחוסר חיפוש האהבה המוחלטת, הוא זה ... הפוכות ומנוגדות. שהאחת היא, שהאדם לא מוצא אהבה יחסית, בגלל שהוא לא מחפש אהבה מוחלטת. וזה שהאדם מוכן לקבל את זה שהוא לא נמצא במצב של
רק אהבה, זה מה שגורם לכך שהוא לא מספיק יחפש ולא ימצא אהבה יחסית. כי אם האדם היה מתעקש יותר למצוא אהבה מוחלטת, ואם האדם לא היה מוכן להרגיש גם רע, אז האדם היה מוצא אהבה יחסית הרבה יותר מהר. ונכון, שאם האדם היה רוצה להשיג
רק אהבה מוחלטת, גם אז הוא לא היה משיג אהבה יחסית כנל. אבל כאשר האדם מאוד רוצה להשיג אהבה מוחלטת, והוא לא רוצה את זה בלב שלם, אז זה מספיק חזק כדי לגרום לו להשיג אהבה יחסית. דהיינו, הרצון של האדם להיות במצב של כמה שיותר אהבה, עד כדי רצון להיות במצב של
רק אהבה, דוחף את האדם למצוא אהבה יחסית, עד כדי אהבה מוחלטת. וזה אומר, שהרצון לאהבה מוחלטת, הוא זה שמאפשר לאדם למצוא אהבה יחסית יותר בקלות. כי האדם, יותר רוצה למצוא אהבה. והרצון ...