לגרום למישהו לסלוח על בגידה, לחזור אחרי בגידה, ליצור אמון אחרי בגידה, יחסים אחרי בגידה, זוגיות אחרי משבר אמון, מפחדת מבגידה, לא סולחת על בגידה, התמודדות עם בגידה, טיפול זוגי, משבר זוגי
איך לגרום למישהו לסלוח ולחזור אחרי בגידה?
כדי לגרום לאדם לסלוח אחרי בגידה, אליעד כהן מסביר שחשוב להבין את המהות האמיתית שמסתתרת מאחורי הטענה "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי". במקרים רבים, אנשים חושבים שהבעיה היא בעצם הבגידה עצמה, הפעולה הפיזית, אך האמת היא שהבעיה המרכזית היא בדרך כלל הפגיעה באמון או בתחושת הערך העצמי שנובעת מהבגידה.
לדברי אליעד, כשהאישה אומרת לגבר שהיא לא רוצה אותו כי הוא בגד בה, זה לא באמת מתייחס למה שקרה בעבר, אלא בעיקר לפחד שלה שיקרה שוב בעתיד. הפחד מהעתיד הוא זה שגורם לה לא לרצות להמשיך את הקשר, ולכן הגבר צריך לתת לה סיבות טובות מאוד להאמין שבעתיד יהיה לה טוב איתו יותר מאשר רע.
אליעד כהן נותן דוגמה פשוטה מעולם ההשקעות: אם יש לך מניה שהייתה רווחית בעבר, אתה עדיין תמכור אותה אם אתה חושב שהיא עומדת לרדת בעתיד. אין משמעות אמיתית למה שהיה בעבר, אלא רק לציפייה לעתיד. באותו אופן, האישה בעצם אומרת: "אני מפחדת שתפגע בי שוב בעתיד, ולכן אני לא רוצה אותך", ולא באמת "אני לא רוצה אותך כי פגעת בי בעבר".
לכן, אם הגבר רוצה שהאישה תסלח לו אחרי הבגידה, הוא צריך לזהות במדויק מה היה הגורם לפגיעה. לדוגמה, ייתכן שהבגידה פגעה בתחושת האמון שלה או בתחושת הערך העצמי שלה. במקרה כזה, הפתרון הוא שהגבר יספק לה בדיוק את התחושה ההפוכה - אם האמון נפגע, עליו לשדר לה הרבה מאוד תחושת אמון. אם הערך העצמי שלה נפגע, הוא צריך לגרום לה להרגיש כמה שיותר בעלת ערך.
אליעד משתמש בדוגמה נוספת כדי להמחיש את הנקודה הזאת: נניח שיש עובד שגונב ממך כסף בכל יום. אם אותו עובד גונב ממך 1000 ש"ח ביום, אך התועלת שאתה מפיק מנוכחותו עולה על 2000 ש"ח, אתה כנראה תבחר להשאיר אותו. הפעולה הרעה שלו מתקזזת עם התועלת הגבוהה שהוא מספק לך. באותו אופן, אם הגבר מעניק לאישה תחושה טובה, ביטחון, ואמון - אז גם הפחד מבגידה עתידית יכול להתקזז בזכות הערך שהיא מקבלת ממנו.
כדי להבהיר זאת עוד יותר, אליעד כהן מביא דוגמה קיצונית: נניח שגבר מדי פעם מרביץ לאשתו, אך במקביל דואג לה באופן יוצא דופן בכל ערב, מעניק לה מסאז', מטפל בה ומפנק אותה. יכול להיות שהיא תסכים להישאר איתו, כיוון שהיא מרגישה שהטוב עולה על הרע. באופן דומה, הבגידה מהווה פגיעה באמון - ולכן על הגבר ליצור מציאות שבה האמון המחודש שהיא תקבל ממנו יהיה משמעותי יותר מהחשש לבגידה עתידית.
הדרך...
כדי לגרום לאדם לסלוח אחרי בגידה, אליעד כהן מסביר שחשוב להבין את המהות האמיתית שמסתתרת מאחורי הטענה "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי". במקרים רבים, אנשים חושבים שהבעיה היא בעצם הבגידה עצמה, הפעולה הפיזית, אך האמת היא שהבעיה המרכזית היא בדרך כלל הפגיעה באמון או בתחושת הערך העצמי שנובעת מהבגידה.
לדברי אליעד, כשהאישה אומרת לגבר שהיא לא רוצה אותו כי הוא בגד בה, זה לא באמת מתייחס למה שקרה בעבר, אלא בעיקר לפחד שלה שיקרה שוב בעתיד. הפחד מהעתיד הוא זה שגורם לה לא לרצות להמשיך את הקשר, ולכן הגבר צריך לתת לה סיבות טובות מאוד להאמין שבעתיד יהיה לה טוב איתו יותר מאשר רע.
אליעד כהן נותן דוגמה פשוטה מעולם ההשקעות: אם יש לך מניה שהייתה רווחית בעבר, אתה עדיין תמכור אותה אם אתה חושב שהיא עומדת לרדת בעתיד. אין משמעות אמיתית למה שהיה בעבר, אלא רק לציפייה לעתיד. באותו אופן, האישה בעצם אומרת: "אני מפחדת שתפגע בי שוב בעתיד, ולכן אני לא רוצה אותך", ולא באמת "אני לא רוצה אותך כי פגעת בי בעבר".
לכן, אם הגבר רוצה שהאישה תסלח לו אחרי הבגידה, הוא צריך לזהות במדויק מה היה הגורם לפגיעה. לדוגמה, ייתכן שהבגידה פגעה בתחושת האמון שלה או בתחושת הערך העצמי שלה. במקרה כזה, הפתרון הוא שהגבר יספק לה בדיוק את התחושה ההפוכה - אם האמון נפגע, עליו לשדר לה הרבה מאוד תחושת אמון. אם הערך העצמי שלה נפגע, הוא צריך לגרום לה להרגיש כמה שיותר בעלת ערך.
אליעד משתמש בדוגמה נוספת כדי להמחיש את הנקודה הזאת: נניח שיש עובד שגונב ממך כסף בכל יום. אם אותו עובד גונב ממך 1000 ש"ח ביום, אך התועלת שאתה מפיק מנוכחותו עולה על 2000 ש"ח, אתה כנראה תבחר להשאיר אותו. הפעולה הרעה שלו מתקזזת עם התועלת הגבוהה שהוא מספק לך. באותו אופן, אם הגבר מעניק לאישה תחושה טובה, ביטחון, ואמון - אז גם הפחד מבגידה עתידית יכול להתקזז בזכות הערך שהיא מקבלת ממנו.
כדי להבהיר זאת עוד יותר, אליעד כהן מביא דוגמה קיצונית: נניח שגבר מדי פעם מרביץ לאשתו, אך במקביל דואג לה באופן יוצא דופן בכל ערב, מעניק לה מסאז', מטפל בה ומפנק אותה. יכול להיות שהיא תסכים להישאר איתו, כיוון שהיא מרגישה שהטוב עולה על הרע. באופן דומה, הבגידה מהווה פגיעה באמון - ולכן על הגבר ליצור מציאות שבה האמון המחודש שהיא תקבל ממנו יהיה משמעותי יותר מהחשש לבגידה עתידית.
הדרך...
- איך לגרום למישהו לסלוח אחרי בגידה?
- יצירת אמון מחדש בזוגיות אחרי בגידה
- איך מתמודדים עם בגידה בזוגיות?
- למה בגידה פוגעת בתחושת הערך העצמי?
- איך להחזיר את האמון בזוגיות?
- האם אפשר לסלוח על בגידה בזוגיות?
- איך לשקם יחסים אחרי משבר אמון?
בא נגיד גבר בגד במישהי בסדר הלאה עכשיו היא מפחדת שהוא יבגוד בה שנית מה אפשר לעשות?
ש: לנסות להבין למה הוא בגד בה.
אליעד: נכון אוקי אז מלא הסברים מה אפשר לעשות אבל עכשיו אני אתן עוד הסבר מה אפשר לעשות, אוקי יש מלא תשדר לה זה וזה יש עוד הסבר מה שצריך לשאול נגיד שאישה אומרת לגבר "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי אני מפחדת שתבגוד בי שוב" למה את לא רוצה אותך כי הוא בגד מפחדת שהוא יבגוד שוב, מה שצריך לעשות זה קודם כל לראות מה האמת האמת הוא בגד בה כן נגיד שכן האם זה יכול להיות שהוא יבגוד בה שוב בא נגיד גם שכן בדקנו את העובדות סבבה.
אבל מה פה לא נכון בסיפור כשהאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זאת לא האמת אז קודם כל זאת לא האמת קודם כל כשאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זאת לא האמת.
ש: נכון "לא רוצה אותך כי בגדת בערך העצמי שלי".
אליעד: נכון וזאת גם לא האמת עכשיו למה זאת לא האמת מסיבה אחרת קודם כל כי אם אתה רוצה משהו או לא זה תמיד ביחס לעתיד זה אף פעם לא ביחס לעבר גם אם היא הייתה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי השפלת אותי גרמת לי להרגיש חסרת ערך" זה וזה זאת גם לא האמת, האמת זה תמיד ביחס לעתיד זה תמיד ביחס לעתיד. זאת אומרת המניה בבורסה אתה מוכר אותה כשאתה חושב שהיא תרד ולא משנה כמה היא הרוויחה קודם אתה קונה אותה כשאתה חושב שהיא תעלה ולא משנה כמה היא הרוויחה או הפסידה קודם.
אוקי כשהאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זה אומר במילים אחרות "אני מפחדת שבעתיד יקרה את זה שוב" אם היא לא הייתה מפחדת שבעתיד יקרה שוב אין שום משמעות ל - "בגדת בי" זה קודם כל כעיקרון.
ש: אולי היא רוצה להגיד "בגדת בי ואני עכשיו מענישה אותך".
אליעד: אבל האישה דואגת לאינטרס שלה אין בעיה מענישה אותך זה אומר שעושה לה טוב להעניש אותו למה כי היא שונאת אותו, למה היא שונאת אותו כי? אבל זאת לא מהפרספקטיבה עכשיו של המענישה היא אומרת "אני לא חושבת שאנחנו יכולים להיות ביחד כי בגדת בי" אז מה, אז קודם כל עוד פעם ההחלטה שהמוח מחליט הוא תמיד מחליט את זה על בסיס העתיד כשהיא אומרת "בגדת בי" פירושו "ואני חושבת שזה יקרה שנית" זה קודם כל כאקסיומה.
עכשיו כשאישה אומרת "בגדת בי" לדוגמה הרי צריך לשאול "מה מפריע לה שבגדתי בה" נגיד "בגדתי בה אז מה" אז בגדת בה אז מה הבעיה בזה ואז אנחנו נגיד נגלה שאם נגיד בגדת בה אז זה אומר שנגיד, למה מפריע לך שבגדו בך כי?
ש: כי היא נפגעה.
אליעד: נפגעה זה כללי מדי זה לא אומר כלום, כי מה נפגעה נגיד? נפגע לה נגיד הערך, נגיד היא הרגישה שהיא לא יכולה נגיד לבטוח בבן אדם נניח. אוקי עכשיו בא נניח נגיד כששואלים אותה נגיד מתחקרים ומבינים "למה הפריע לך כל כך הבגידה ולמה זה כל כך פגע בך? כי הרגשתי שאני לא יכולה לתת בך אמון" אוקי זאת אומרת כשהאישה אומרת "בגדת בי" זה כמו להגיד "הפרת את האמון ביני לבינך אני לא יכולה לבטוח בך יותר" וכשהיא אומרת "ובגדת בי" זה לא על בגדת הפעולה אלא על האמון.
מה שזה בעצם אומר שבעצם אותה אישה אומרת, אותה אישה מה היא אומרת בעצם היא אומרת "אני לא יכולה להיות איתך כי בגדת בי" זה כמו להגיד "כי תבגוד בי בעתיד" זה כמו להגיד "אני חושבת שאני לא יכולה לתת בך אמון בעתיד", עכשיו ולכן פרקטית מה שיכול לעשות אותו בן אדם זה להגיד כזה דבר אם המהות של הבגידה הפריעה לה בגלל שהיא לא יכולה לתת בי אמון זאת אומרת שאם ביומיום אני אשדר לה שהיא יכולה לתת בי אמון זה יכול לקזז את החשש שלה מהבגידה.
נסביר את זה שוב פעם בא נגיד לדוגמה שיש לך נגיד מניה שיורדת נגיד קנית מניה והיא יורדת האם אתה תמכור אותה כן נניח, אוקי נגיד שאתה חושב שהיא הולכת לרדת אתה תמכור אותה נגיד כן, עכשיו מה קורה אם המניה הזאת פעם עולה ופעם יורדת אז אתה תעשה מה נראה לי יותר שהיא יותר מרוויחה או יותר מפסידה. נגיד שיש לך עובד שגונב אותך אתה תפטר אותו לא בטוח תלוי כמה תועלת הוא מביא לך אם זה עובד שגונב אותך כל יום באלף שקל אבל אתה חושב שזה שהוא שם זה מביא לך כל יום תועלת אלפיים שקל "אז שיגנוב אותי באלף הוא מביא לי אלפיים לא אכפת לי שיגנוב אז מה אם הוא גונב אותי הרי בסוף ההמצאות שלו שם שווה לי יותר מאי ההמצאות שלו שם אז שיישאר מה מפריע לי שהוא יגנוב, אין בעיה שיגנוב שיהיה מרוצה שירגיש שהוא דופק אותי העיקר אני מרוויח עליו" כמובן ביחס לאלטרנטיבות.
אוקי מה שזה בעצם אומר שנניח שאישה חושבת בוודאות שהולכים לבגוד בה זאת אומרת שאם כביכול יכולת לשדר לה שאתה לא בוגד בה אז יכול להיות שהתחושה, בוא ניתן דוגמה נגיד מישהו מרביץ לאשתו בסדר עכשיו בא נניח מה נגיד ההפך של מרביץ נגיד.
ש: מנשק כל מיני.
אליעד: כן אבל זה לא ההפך זה נגיד באמצע ההפך נגיד בא נקצין את זה נגיד עושה לה מסאז' כל יום לפני השינה בא נקצין את זה להפך כאילו שיהיה משהו קיצוני כי נגיד מנשק זה באמצע, בסדר אז בא נגיד לדוגמה נגיד שיש גבר שמדי פעם מרביץ לאשתו אבל כל לילה וזה הוא עושה לה מסאז' ומטפל בה ודואג לה זה וזה יכול להיות שהיא תקבל את זה כי היא תגיד "אומנם הוא עושה לי רע אבל הטוב עולה על הרע".
עכשיו בבגידה זאת אומרת שאם כביכול נגיד היא אומרת אתה בוגד בי או בגדת בי כביכול צריך למצוא את ההפך של זה שזה "לא בוגד בי" ולתת לה אותו ואז יכול להיות שה - "לא בוגד בי" יקזז את התחושה של הבוגד בי אבל "לא בוגד בי" זה לא פעולה פרקטית זה לא "תעשה פעולה שאתה לא בוגד בה" כאילו אתה לא יכול לתת לה, אם במוח היא אומרת "אני לא רוצה אותו כי הוא בוגד בי כי הוא בגד בי בוגד בי יבגוד בי" זאת אומרת בעצם במילים אחרות "אם הייתי מקבלת את ההפך יכול להיות שזה היה מקזז" אבל מה ההפך של "בוגד בי" זה "לא בוגד בי" אבל מה זה אומר פרקטית מה הוא יכול לתת לה "לא בוגד בי" אז פשוט יגיד לה "תראי הנה עוד יום עבר ואני לא בגדתי בך" זה לא, היא תגיד כן אבל זה האמצע של ה - "לא בוגד בי" זה לא.
ש: זה צריך להיות דין שווה מבחינת עלות תועלת זה מה שאתה אומר?
אליעד: לא על השווה שהתועלת תהיה יותר מהעלות.
ש: דין שווה.
אליעד: כן אבל אני מדבר על משהו אחר תפיסתית אם היא אומרת נגיד אתה לא יודע "אתה לא קונה לי מתנות" נגיד ומדי פעם הוא יקנה לה מתנות מאוד גדולות זה יכול לקזז את ה - "לא קונה לי מתנות" נגיד אבל בבוגד מה הקיזוז שלו מה הקיזוז של הבוגד.
ש: זה בא מאמון.
אליעד: אז לא אז מה שאני אומר זה אתה לוקח את המילה בוגד נכנס למהות שלה, נגיד בוגד נגיד גרם לה להרגיש חסרת ערך זאת אומרת שאם ביומיום אתה תגרום לה להרגיש בעלת ערך אז היא אומנם רוצה לוותר עליך כי היא חושבת שתבגוד בה וזה יפגע לה בערך אבל היא לא תרצה לוותר עליך כי זה יפגע לה בערך כי היא תצטרך לוותר על הערך הטוב שאתה נותן לה. זאת אומרת כמו שהיא לא רוצה אותך כי היא מפחדת שאתה יום אחד תבגוד בה ואז היא תרגיש בגללך חסרת ערך אתה רוצה להביא את זה למצב שהיא לא תרצה לוותר עליך כי היא תרגיש שהיא מפספסת את הערך שאתה נותן לה.
זאת אומרת אם אתה תיתן לה ערך תגרום לה נגיד להרגיש, נגיד שבגדת...
ש: לנסות להבין למה הוא בגד בה.
אליעד: נכון אוקי אז מלא הסברים מה אפשר לעשות אבל עכשיו אני אתן עוד הסבר מה אפשר לעשות, אוקי יש מלא תשדר לה זה וזה יש עוד הסבר מה שצריך לשאול נגיד שאישה אומרת לגבר "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי אני מפחדת שתבגוד בי שוב" למה את לא רוצה אותך כי הוא בגד מפחדת שהוא יבגוד שוב, מה שצריך לעשות זה קודם כל לראות מה האמת האמת הוא בגד בה כן נגיד שכן האם זה יכול להיות שהוא יבגוד בה שוב בא נגיד גם שכן בדקנו את העובדות סבבה.
אבל מה פה לא נכון בסיפור כשהאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זאת לא האמת אז קודם כל זאת לא האמת קודם כל כשאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זאת לא האמת.
ש: נכון "לא רוצה אותך כי בגדת בערך העצמי שלי".
אליעד: נכון וזאת גם לא האמת עכשיו למה זאת לא האמת מסיבה אחרת קודם כל כי אם אתה רוצה משהו או לא זה תמיד ביחס לעתיד זה אף פעם לא ביחס לעבר גם אם היא הייתה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי השפלת אותי גרמת לי להרגיש חסרת ערך" זה וזה זאת גם לא האמת, האמת זה תמיד ביחס לעתיד זה תמיד ביחס לעתיד. זאת אומרת המניה בבורסה אתה מוכר אותה כשאתה חושב שהיא תרד ולא משנה כמה היא הרוויחה קודם אתה קונה אותה כשאתה חושב שהיא תעלה ולא משנה כמה היא הרוויחה או הפסידה קודם.
אוקי כשהאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זה אומר במילים אחרות "אני מפחדת שבעתיד יקרה את זה שוב" אם היא לא הייתה מפחדת שבעתיד יקרה שוב אין שום משמעות ל - "בגדת בי" זה קודם כל כעיקרון.
ש: אולי היא רוצה להגיד "בגדת בי ואני עכשיו מענישה אותך".
אליעד: אבל האישה דואגת לאינטרס שלה אין בעיה מענישה אותך זה אומר שעושה לה טוב להעניש אותו למה כי היא שונאת אותו, למה היא שונאת אותו כי? אבל זאת לא מהפרספקטיבה עכשיו של המענישה היא אומרת "אני לא חושבת שאנחנו יכולים להיות ביחד כי בגדת בי" אז מה, אז קודם כל עוד פעם ההחלטה שהמוח מחליט הוא תמיד מחליט את זה על בסיס העתיד כשהיא אומרת "בגדת בי" פירושו "ואני חושבת שזה יקרה שנית" זה קודם כל כאקסיומה.
עכשיו כשאישה אומרת "בגדת בי" לדוגמה הרי צריך לשאול "מה מפריע לה שבגדתי בה" נגיד "בגדתי בה אז מה" אז בגדת בה אז מה הבעיה בזה ואז אנחנו נגיד נגלה שאם נגיד בגדת בה אז זה אומר שנגיד, למה מפריע לך שבגדו בך כי?
ש: כי היא נפגעה.
אליעד: נפגעה זה כללי מדי זה לא אומר כלום, כי מה נפגעה נגיד? נפגע לה נגיד הערך, נגיד היא הרגישה שהיא לא יכולה נגיד לבטוח בבן אדם נניח. אוקי עכשיו בא נניח נגיד כששואלים אותה נגיד מתחקרים ומבינים "למה הפריע לך כל כך הבגידה ולמה זה כל כך פגע בך? כי הרגשתי שאני לא יכולה לתת בך אמון" אוקי זאת אומרת כשהאישה אומרת "בגדת בי" זה כמו להגיד "הפרת את האמון ביני לבינך אני לא יכולה לבטוח בך יותר" וכשהיא אומרת "ובגדת בי" זה לא על בגדת הפעולה אלא על האמון.
מה שזה בעצם אומר שבעצם אותה אישה אומרת, אותה אישה מה היא אומרת בעצם היא אומרת "אני לא יכולה להיות איתך כי בגדת בי" זה כמו להגיד "כי תבגוד בי בעתיד" זה כמו להגיד "אני חושבת שאני לא יכולה לתת בך אמון בעתיד", עכשיו ולכן פרקטית מה שיכול לעשות אותו בן אדם זה להגיד כזה דבר אם המהות של הבגידה הפריעה לה בגלל שהיא לא יכולה לתת בי אמון זאת אומרת שאם ביומיום אני אשדר לה שהיא יכולה לתת בי אמון זה יכול לקזז את החשש שלה מהבגידה.
נסביר את זה שוב פעם בא נגיד לדוגמה שיש לך נגיד מניה שיורדת נגיד קנית מניה והיא יורדת האם אתה תמכור אותה כן נניח, אוקי נגיד שאתה חושב שהיא הולכת לרדת אתה תמכור אותה נגיד כן, עכשיו מה קורה אם המניה הזאת פעם עולה ופעם יורדת אז אתה תעשה מה נראה לי יותר שהיא יותר מרוויחה או יותר מפסידה. נגיד שיש לך עובד שגונב אותך אתה תפטר אותו לא בטוח תלוי כמה תועלת הוא מביא לך אם זה עובד שגונב אותך כל יום באלף שקל אבל אתה חושב שזה שהוא שם זה מביא לך כל יום תועלת אלפיים שקל "אז שיגנוב אותי באלף הוא מביא לי אלפיים לא אכפת לי שיגנוב אז מה אם הוא גונב אותי הרי בסוף ההמצאות שלו שם שווה לי יותר מאי ההמצאות שלו שם אז שיישאר מה מפריע לי שהוא יגנוב, אין בעיה שיגנוב שיהיה מרוצה שירגיש שהוא דופק אותי העיקר אני מרוויח עליו" כמובן ביחס לאלטרנטיבות.
אוקי מה שזה בעצם אומר שנניח שאישה חושבת בוודאות שהולכים לבגוד בה זאת אומרת שאם כביכול יכולת לשדר לה שאתה לא בוגד בה אז יכול להיות שהתחושה, בוא ניתן דוגמה נגיד מישהו מרביץ לאשתו בסדר עכשיו בא נניח מה נגיד ההפך של מרביץ נגיד.
ש: מנשק כל מיני.
אליעד: כן אבל זה לא ההפך זה נגיד באמצע ההפך נגיד בא נקצין את זה נגיד עושה לה מסאז' כל יום לפני השינה בא נקצין את זה להפך כאילו שיהיה משהו קיצוני כי נגיד מנשק זה באמצע, בסדר אז בא נגיד לדוגמה נגיד שיש גבר שמדי פעם מרביץ לאשתו אבל כל לילה וזה הוא עושה לה מסאז' ומטפל בה ודואג לה זה וזה יכול להיות שהיא תקבל את זה כי היא תגיד "אומנם הוא עושה לי רע אבל הטוב עולה על הרע".
עכשיו בבגידה זאת אומרת שאם כביכול נגיד היא אומרת אתה בוגד בי או בגדת בי כביכול צריך למצוא את ההפך של זה שזה "לא בוגד בי" ולתת לה אותו ואז יכול להיות שה - "לא בוגד בי" יקזז את התחושה של הבוגד בי אבל "לא בוגד בי" זה לא פעולה פרקטית זה לא "תעשה פעולה שאתה לא בוגד בה" כאילו אתה לא יכול לתת לה, אם במוח היא אומרת "אני לא רוצה אותו כי הוא בוגד בי כי הוא בגד בי בוגד בי יבגוד בי" זאת אומרת בעצם במילים אחרות "אם הייתי מקבלת את ההפך יכול להיות שזה היה מקזז" אבל מה ההפך של "בוגד בי" זה "לא בוגד בי" אבל מה זה אומר פרקטית מה הוא יכול לתת לה "לא בוגד בי" אז פשוט יגיד לה "תראי הנה עוד יום עבר ואני לא בגדתי בך" זה לא, היא תגיד כן אבל זה האמצע של ה - "לא בוגד בי" זה לא.
ש: זה צריך להיות דין שווה מבחינת עלות תועלת זה מה שאתה אומר?
אליעד: לא על השווה שהתועלת תהיה יותר מהעלות.
ש: דין שווה.
אליעד: כן אבל אני מדבר על משהו אחר תפיסתית אם היא אומרת נגיד אתה לא יודע "אתה לא קונה לי מתנות" נגיד ומדי פעם הוא יקנה לה מתנות מאוד גדולות זה יכול לקזז את ה - "לא קונה לי מתנות" נגיד אבל בבוגד מה הקיזוז שלו מה הקיזוז של הבוגד.
ש: זה בא מאמון.
אליעד: אז לא אז מה שאני אומר זה אתה לוקח את המילה בוגד נכנס למהות שלה, נגיד בוגד נגיד גרם לה להרגיש חסרת ערך זאת אומרת שאם ביומיום אתה תגרום לה להרגיש בעלת ערך אז היא אומנם רוצה לוותר עליך כי היא חושבת שתבגוד בה וזה יפגע לה בערך אבל היא לא תרצה לוותר עליך כי זה יפגע לה בערך כי היא תצטרך לוותר על הערך הטוב שאתה נותן לה. זאת אומרת כמו שהיא לא רוצה אותך כי היא מפחדת שאתה יום אחד תבגוד בה ואז היא תרגיש בגללך חסרת ערך אתה רוצה להביא את זה למצב שהיא לא תרצה לוותר עליך כי היא תרגיש שהיא מפספסת את הערך שאתה נותן לה.
זאת אומרת אם אתה תיתן לה ערך תגרום לה נגיד להרגיש, נגיד שבגדת...