11:09בחורה לא רוצה אותי, אוהב אותה אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך
האם ניתן לשנות את דעתו של אדם שאומר "אני לא רוצה"?
כאשר אדם מביע התנגדות ואומר "אני לא רוצה, " עולה שאלה חשובה: האם אפשרי לשנות את דעתו, או שמדובר בעמדה סופית ומוחלטת? אליעד כהן מסביר שאכן ניתן לשנות את דעתו של האדם, אך הדבר דורש הבנה מעמיקה של מה עומד מאחורי אותה התנגדות.
אנשים רבים טועים לחשוב שהביטוי "אני לא רוצה" הוא סופי. מדוע הם טועים? כי הם עצמם, כאשר הם אומרים "אני לא רוצה, " לא תמיד מנתחים את הסיבות העמוקות שמאחורי ההרגשה הזאת. לכן, כשהם שומעים מישהו אחר שאומר "אני לא רוצה אותך, " הם מניחים שגם אצלו אין סיבה נראית לעין, ומקבלים זאת כמוחלט.
האמת היא, לפי אליעד, שכאשר מישהו אומר "אני לא רוצה אותך, " כמעט תמיד יש סיבה. לא מדובר בסירוב אקראי. מאחורי המשפט הזה מסתתרת הנחה של האדם שאומר זאת, שאם הוא יהיה איתך - לא יהיה לו טוב, או שהערך שאתה יכול לספק לו אינו מספיק עבורו. לכן, האמירה "אני לא רוצה" היא בעצם אמירה התלויה במצב מסוים, כלומר, האדם לא רוצה אותך במצב הנתון, אבל יכול להיות שירצה אם המצב ישתנה.
לדוגמה:
מדוע אנשים מתקשים לקבל את הרעיון שאפשר לשנות "אני לא רוצה"?
אליעד מסביר שאנשים מתקשים לקבל את הרעיון הזה משום שכאשר הם עצמם לא רוצים משהו, הם נוטים לשכוח את הסיבות. הם מתייחסים לרצונות שלהם כאילו היו חסרי סיבה, ולכן כאשר מישהו אחר אומר "אני לא רוצה, " הם מפרשים זאת כעמדה מוחלטת וחסרת סיבה. אם אדם יתחיל לבדוק עם עצמו למה הוא לא רוצה משהו, הוא יגלה שכל דבר שהוא לא רוצה - יש לכך סיבה. הבנה זו תאפשר לו להבין שגם האחר שאומר "אני לא רוצה, " בעצם מבטא התנגדות עם סיבה, וכך יוכל לשנות אותה.
לדוגמה, אדם שלא רוצה לעמוד בפקק עשוי לחשוב שאין לכך סיבה מיוחדת, אך אם יחפש עמוק יותר, ימצא סיבות כמו בזבוז זמן או אי נוחות. כשהוא יבין זאת, הוא יבין שגם כשאחר אומר "אני לא רוצה, " יש לכך סיבות שאפשר לשנות.
האם "אני לא רוצה" יכול להיות אמיתי ומוחלט לגמרי?
אליעד מבהיר שהאמירה "אני לא רוצה אותך" יכולה להיות גם בעלת היבט מוחלט, כלומר, האדם באמת לא רוצה בלי קשר למה שישתנה, אבל זו האפשרות הפחות שכיחה. במרבית המקרים, מדובר על "אני לא רוצה" מותנה במצב מסוים. גם כאשר אדם חושב שהרצון שלו הוא מוחלט, יש בדרך כלל מקום לשינוי אם התנאים ישתנו.
הוא מסביר שכדי לדעת למה האדם מתכוון, יש לחקור לעומק את הסיבות של אותו אדם. ברוב הפעמים יתגלה שיש סיבה ניתנת לשינוי מאחורי הרצון. לעיתים נדירות מדובר בסירוב חסר פשרות לחלוטין.
איך להטמיע את ההבנה שאפשר לשכנע אדם שמשהו הוא לא רוצה?
כדי שאדם יטמיע את ההבנה הזאת, עליו להתחיל עם עצמו. בכל פעם שהוא עצמו אומר "אני לא רוצה, " עליו לבדוק למה הוא לא רוצה את הדבר. אם הוא ילמד להכיר את הסיבות של עצמו, יהיה לו קל יותר להבין שגם אחרים לא רוצים משהו בגלל סיבות מסוימות, וכך הוא יוכל להתמודד עם דחייה בצורה טובה יותר ולשנות אותה.
לדוגמה, כשמישהו לא רוצה להיפגע פיזית, כמו במקרה שהוא לא רוצה להישרף, אם יחפש למה, הוא ימצא שהסיבה היא הכאב או אי - הנוחות. מכאן ברור שכל סירוב מבוסס על סיבות שניתן לזהות ולנסות לשנות.
מה ניתן להסיק מההבנה הזו?
המסקנה המרכזית של אליעד היא שאין לקבל אמירה של "אני לא רוצה" כאמירה מוחלטת וסופית. במקום זאת, עלינו לחפש את הסיבות מאחורי ההתנגדות ולהבין שכאשר נשנה אותן, הרצון של האדם ישתנה גם כן. אדם שמבין זאת יכול לשכנע אחרים טוב יותר, במיוחד במערכות יחסים או בשכנוע לקנות מוצר.
לסיכום, אליעד מדגיש כי אמירות כמו "אני לא רוצה אותך" אינן סופיות או מוחלטות. כל התנגדות היא תלוית מצב, וברגע שמשתנה המצב - ניתן לשנות גם את הרצון.
כאשר אדם מביע התנגדות ואומר "אני לא רוצה, " עולה שאלה חשובה: האם אפשרי לשנות את דעתו, או שמדובר בעמדה סופית ומוחלטת? אליעד כהן מסביר שאכן ניתן לשנות את דעתו של האדם, אך הדבר דורש הבנה מעמיקה של מה עומד מאחורי אותה התנגדות.
אנשים רבים טועים לחשוב שהביטוי "אני לא רוצה" הוא סופי. מדוע הם טועים? כי הם עצמם, כאשר הם אומרים "אני לא רוצה, " לא תמיד מנתחים את הסיבות העמוקות שמאחורי ההרגשה הזאת. לכן, כשהם שומעים מישהו אחר שאומר "אני לא רוצה אותך, " הם מניחים שגם אצלו אין סיבה נראית לעין, ומקבלים זאת כמוחלט.
האמת היא, לפי אליעד, שכאשר מישהו אומר "אני לא רוצה אותך, " כמעט תמיד יש סיבה. לא מדובר בסירוב אקראי. מאחורי המשפט הזה מסתתרת הנחה של האדם שאומר זאת, שאם הוא יהיה איתך - לא יהיה לו טוב, או שהערך שאתה יכול לספק לו אינו מספיק עבורו. לכן, האמירה "אני לא רוצה" היא בעצם אמירה התלויה במצב מסוים, כלומר, האדם לא רוצה אותך במצב הנתון, אבל יכול להיות שירצה אם המצב ישתנה.
לדוגמה:
- אישה שאומרת לגבר "אני לא רוצה אותך כי אתה לא יציב כלכלית, " למעשה אומרת שאם הוא יהפוך להיות יציב כלכלית - ייתכן שתשנה את דעתה.
- אדם שלא רוצה לקנות מוצר כי הוא יקר מדי, עשוי להשתכנע אם יוכיחו לו שהמוצר משתלם יותר ממה שנראה.
- מישהו שלא רוצה ללמוד מקצוע כי הוא חושב שהוא קשה מדי, יכול להשתכנע אם יראה שהמקצוע קל יותר ממה שחשב.
מדוע אנשים מתקשים לקבל את הרעיון שאפשר לשנות "אני לא רוצה"?
אליעד מסביר שאנשים מתקשים לקבל את הרעיון הזה משום שכאשר הם עצמם לא רוצים משהו, הם נוטים לשכוח את הסיבות. הם מתייחסים לרצונות שלהם כאילו היו חסרי סיבה, ולכן כאשר מישהו אחר אומר "אני לא רוצה, " הם מפרשים זאת כעמדה מוחלטת וחסרת סיבה. אם אדם יתחיל לבדוק עם עצמו למה הוא לא רוצה משהו, הוא יגלה שכל דבר שהוא לא רוצה - יש לכך סיבה. הבנה זו תאפשר לו להבין שגם האחר שאומר "אני לא רוצה, " בעצם מבטא התנגדות עם סיבה, וכך יוכל לשנות אותה.
לדוגמה, אדם שלא רוצה לעמוד בפקק עשוי לחשוב שאין לכך סיבה מיוחדת, אך אם יחפש עמוק יותר, ימצא סיבות כמו בזבוז זמן או אי נוחות. כשהוא יבין זאת, הוא יבין שגם כשאחר אומר "אני לא רוצה, " יש לכך סיבות שאפשר לשנות.
האם "אני לא רוצה" יכול להיות אמיתי ומוחלט לגמרי?
אליעד מבהיר שהאמירה "אני לא רוצה אותך" יכולה להיות גם בעלת היבט מוחלט, כלומר, האדם באמת לא רוצה בלי קשר למה שישתנה, אבל זו האפשרות הפחות שכיחה. במרבית המקרים, מדובר על "אני לא רוצה" מותנה במצב מסוים. גם כאשר אדם חושב שהרצון שלו הוא מוחלט, יש בדרך כלל מקום לשינוי אם התנאים ישתנו.
הוא מסביר שכדי לדעת למה האדם מתכוון, יש לחקור לעומק את הסיבות של אותו אדם. ברוב הפעמים יתגלה שיש סיבה ניתנת לשינוי מאחורי הרצון. לעיתים נדירות מדובר בסירוב חסר פשרות לחלוטין.
איך להטמיע את ההבנה שאפשר לשכנע אדם שמשהו הוא לא רוצה?
כדי שאדם יטמיע את ההבנה הזאת, עליו להתחיל עם עצמו. בכל פעם שהוא עצמו אומר "אני לא רוצה, " עליו לבדוק למה הוא לא רוצה את הדבר. אם הוא ילמד להכיר את הסיבות של עצמו, יהיה לו קל יותר להבין שגם אחרים לא רוצים משהו בגלל סיבות מסוימות, וכך הוא יוכל להתמודד עם דחייה בצורה טובה יותר ולשנות אותה.
לדוגמה, כשמישהו לא רוצה להיפגע פיזית, כמו במקרה שהוא לא רוצה להישרף, אם יחפש למה, הוא ימצא שהסיבה היא הכאב או אי - הנוחות. מכאן ברור שכל סירוב מבוסס על סיבות שניתן לזהות ולנסות לשנות.
מה ניתן להסיק מההבנה הזו?
המסקנה המרכזית של אליעד היא שאין לקבל אמירה של "אני לא רוצה" כאמירה מוחלטת וסופית. במקום זאת, עלינו לחפש את הסיבות מאחורי ההתנגדות ולהבין שכאשר נשנה אותן, הרצון של האדם ישתנה גם כן. אדם שמבין זאת יכול לשכנע אחרים טוב יותר, במיוחד במערכות יחסים או בשכנוע לקנות מוצר.
לסיכום, אליעד מדגיש כי אמירות כמו "אני לא רוצה אותך" אינן סופיות או מוחלטות. כל התנגדות היא תלוית מצב, וברגע שמשתנה המצב - ניתן לשנות גם את הרצון.
- איך לשכנע אנשים לשנות את דעתם?
- מה מסתתר מאחורי רצונות והתנגדויות?
- שכנוע והשפעה - עקרונות מנטליים
- איך להתמודד עם דחייה?
- פסיכולוגיה של קבלת החלטות
שכנוע כאשר אדם אומר "אני לא רוצה"
כאשר מישהו מנסה לשכנע אדם אחר לעשות משהו, כמו לקנות מוצר, והוא מקבל תגובה שלילית בסגנון "אני לא רוצה לקנות את זה", עולה השאלה האם באמת ניתן לשנות את דעתו. בהקשר הרומנטי, כאשר גבר מחזר אחרי אישה והיא דוחה אותו באמירה "אני לא רוצה אותך", עולה אותה שאלה - האם באמת ניתן לשנות את המצב, או שמדובר במשהו סופי ומוחלט.
האם ניתן לשנות את דעתו של אדם שאומר "אני לא רוצה"?
התשובה היא שכן, ניתן לשנות את דעתו של אדם, אך השאלה היא כיצד. הנטייה של רבים היא לפרש את האמירה "אני לא רוצה" כאמירה מוחלטת, אך האמת היא שיש כאן מקום לחקירה מעמיקה יותר. יש הבדל בין אמירה של "אני לא רוצה אותך כי..." לבין אמירה של "אני לא רוצה אותך בשום צורה, בשום מצב".
מדוע אנשים נוטים לחשוב שאי אפשר לשנות את דעתו של מישהו שאומר "לא"?
כאשר מישהו אומר "אני לא רוצה", יש נטייה לחשוב שזו אמירה מוחלטת שאין לה סיבה עמוקה. זאת משום שכאשר אדם עצמו אומר "אני לא רוצה משהו", הוא לא תמיד מנתח מדוע. הוא פשוט מרגיש שהוא לא רוצה, ולפעמים זה נראה לו כאילו אין סיבה מאחורי זה. לכן, כאשר מישהו אחר אומר לו "אני לא רוצה אותך", הוא מניח שגם שם אין סיבה נסתרת, וזה מוביל אותו למסקנה שאין טעם לנסות לשנות את דעתו.
האמת שמסתתרת מאחורי "אני לא רוצה"
במציאות, כאשר אדם אומר "אני לא רוצה", בדרך כלל מסתתרת מאחורי זה סיבה. לדוגמה:
כיצד ניתן לשנות את דעתו של אדם שאומר "אני לא רוצה"?
אם מבינים שכל רצון מגיע משני היבטים - רצון עם סיבה ורצון ללא סיבה - ניתן להבין שגם כאשר אדם אומר "אני לא רוצה", תמיד יש מאחוריו גורמים שמובילים לכך. כדי לשנות את דעתו, יש לזהות מה הסיבות שגורמות לו לא לרצות, ולנסות לשנות אותן.
דוגמאות ליישום הרעיון:
אם אדם רוצה לפתח את היכולת לשכנע אנשים גם כשהם אומרים "אני לא רוצה", עליו להתחיל בכך שהוא מנתח את הרצונות של עצמו. בכל פעם שהוא עצמו אומר "אני לא רוצה משהו", עליו לשאול את עצמו "למה אני לא רוצה את זה?".
אם הוא יגלה שכל דבר שהוא לא רוצה נובע מסיבה כלשהי, הוא יתחיל להבין שגם כשאחרים אומרים "אני לא רוצה", יש מאחורי זה סיבות. כשהוא ישנה את הסיבות הללו - הוא יוכל לשנות גם את הרצון של האחרים.
מסקנה
כאשר אדם אומר "אני לא רוצה", אין זה אומר שזה סופי. למעשה, כמעט תמיד יש סיבה נסתרת או ברורה שמובילה לרצון הזה, ואם משנים את הסיבות - אפשר לשנות גם את הרצון. לכן, אם מישהו רוצה לשכנע אדם אחר למרות שהוא אומר "לא", עליו להבין את הסיבות האמיתיות מאחורי ההתנגדות ולפעול כדי לשנות אותן.
כאשר מישהו מנסה לשכנע אדם אחר לעשות משהו, כמו לקנות מוצר, והוא מקבל תגובה שלילית בסגנון "אני לא רוצה לקנות את זה", עולה השאלה האם באמת ניתן לשנות את דעתו. בהקשר הרומנטי, כאשר גבר מחזר אחרי אישה והיא דוחה אותו באמירה "אני לא רוצה אותך", עולה אותה שאלה - האם באמת ניתן לשנות את המצב, או שמדובר במשהו סופי ומוחלט.
האם ניתן לשנות את דעתו של אדם שאומר "אני לא רוצה"?
התשובה היא שכן, ניתן לשנות את דעתו של אדם, אך השאלה היא כיצד. הנטייה של רבים היא לפרש את האמירה "אני לא רוצה" כאמירה מוחלטת, אך האמת היא שיש כאן מקום לחקירה מעמיקה יותר. יש הבדל בין אמירה של "אני לא רוצה אותך כי..." לבין אמירה של "אני לא רוצה אותך בשום צורה, בשום מצב".
מדוע אנשים נוטים לחשוב שאי אפשר לשנות את דעתו של מישהו שאומר "לא"?
כאשר מישהו אומר "אני לא רוצה", יש נטייה לחשוב שזו אמירה מוחלטת שאין לה סיבה עמוקה. זאת משום שכאשר אדם עצמו אומר "אני לא רוצה משהו", הוא לא תמיד מנתח מדוע. הוא פשוט מרגיש שהוא לא רוצה, ולפעמים זה נראה לו כאילו אין סיבה מאחורי זה. לכן, כאשר מישהו אחר אומר לו "אני לא רוצה אותך", הוא מניח שגם שם אין סיבה נסתרת, וזה מוביל אותו למסקנה שאין טעם לנסות לשנות את דעתו.
האמת שמסתתרת מאחורי "אני לא רוצה"
במציאות, כאשר אדם אומר "אני לא רוצה", בדרך כלל מסתתרת מאחורי זה סיבה. לדוגמה:
- אישה שאומרת "אני לא רוצה אותך" יכולה להתכוון לכך שהיא לא חושבת שיהיה לה טוב איתך.
- ייתכן שהיא אומרת זאת משום שהיא לא רואה ערך מסוים שאתה מספק.
- יכול להיות שהיא פשוט לא מרגישה משיכה כרגע, אך אם משהו ישתנה - היא תרגיש אחרת.
כיצד ניתן לשנות את דעתו של אדם שאומר "אני לא רוצה"?
אם מבינים שכל רצון מגיע משני היבטים - רצון עם סיבה ורצון ללא סיבה - ניתן להבין שגם כאשר אדם אומר "אני לא רוצה", תמיד יש מאחוריו גורמים שמובילים לכך. כדי לשנות את דעתו, יש לזהות מה הסיבות שגורמות לו לא לרצות, ולנסות לשנות אותן.
דוגמאות ליישום הרעיון:
- אם אישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי אתה לא יציב כלכלית", זה אומר שאם תהפוך ליציב יותר כלכלית, יש סיכוי שהיא תשנה את דעתה.
- אם אדם לא רוצה לקנות מוצר כי הוא יקר מדי, שכנוע בכך שהמוצר משתלם יותר ממה שנדמה לו יכול לגרום לו לרצות לקנות אותו.
- אם מישהו לא רוצה ללמוד מקצוע מסוים כי הוא חושב שהוא קשה מדי, אפשר להראות לו שזה קל יותר ממה שנדמה לו, וכך לשנות את דעתו.
אם אדם רוצה לפתח את היכולת לשכנע אנשים גם כשהם אומרים "אני לא רוצה", עליו להתחיל בכך שהוא מנתח את הרצונות של עצמו. בכל פעם שהוא עצמו אומר "אני לא רוצה משהו", עליו לשאול את עצמו "למה אני לא רוצה את זה?".
אם הוא יגלה שכל דבר שהוא לא רוצה נובע מסיבה כלשהי, הוא יתחיל להבין שגם כשאחרים אומרים "אני לא רוצה", יש מאחורי זה סיבות. כשהוא ישנה את הסיבות הללו - הוא יוכל לשנות גם את הרצון של האחרים.
מסקנה
כאשר אדם אומר "אני לא רוצה", אין זה אומר שזה סופי. למעשה, כמעט תמיד יש סיבה נסתרת או ברורה שמובילה לרצון הזה, ואם משנים את הסיבות - אפשר לשנות גם את הרצון. לכן, אם מישהו רוצה לשכנע אדם אחר למרות שהוא אומר "לא", עליו להבין את הסיבות האמיתיות מאחורי ההתנגדות ולפעול כדי לשנות אותן.
- איך לשכנע אנשים לשנות את דעתם?
- מה מסתתר מאחורי רצונות והתנגדויות?
- שכנוע והשפעה - עקרונות מנטליים
- איך להתמודד עם דחייה?
- פסיכולוגיה של קבלת החלטות
עכשיו נניח נגיד שמישהו מנסה לשכנע מישהו במשהו נגיד אומר לו בוא תקנה מוצר מסוים והבן אדם אומר לו "אבל אני לא רוצה לקנות את זה לא מעוניין לקנות את זה" עכשיו השאלה היא האם כעיקרון אם מישהו אומר "אני לא רוצה ואני לא רוצה לקנות את זה" האם בכל זאת ניתן לשכנע את הבן אדם שלא רוצה לשכנע אותו כן לקנות את זה, במקור השאלה המקורית זה נגיד גבר שרוצה מישהי הוא מנסה לשכנע אותה והיא אומרת לו "אבל אני לא רוצה אותך ואני לא רוצה אותך עזוב אותי אני לא רוצה אותך" אבל השאלה האם כעיקרון אם מישהו מתעקש "אני לא רוצה ואני לא רוצה" היא אומרת "לא רוצה אותך לא רוצה להיות איתך" האם באמת ניתן לשנות את המצב או לא זאת השאלה.
ש: בוודאי.
אליעד: אוקי אז מה התשובה תהיה שכן אז עכשיו השאלה היא.
ש: איך.
אליעד: לא אז השאלה היא למה בן אדם כשאומרים לו "אני לא רוצה אותך" למה הוא חושב שלא ניתן, הבן אדם בא ואומר "רגע למה ניתן לשכנע" כי למה שלא יהיה ניתן לשכנע נכון אבל אז הבן אדם אומר הוא שאומרים לו למרות שהיא אומרת נגיד תנסה אז הוא אומר "כן אבל היא אומרת שהיא לא רוצה אם היא לא רוצה אז היא לא רוצה מה אפשר לעשות שהיא לא רוצה".
ש: כי אז לא רק שהיא לא רוצה הוא גם נעשה טיפש מכל העניין הזה מהדו שיח.
אליעד: שנייה אז אתם מהמרים על זה שנייה רגע.
ש: הוא מקבל את העמדה שלה.
אליעד: לא אבל הוא רוצה אותה.
ש: אבל הוא כאילו מקבל את זה אומר וואלה היא אומרת אי אפשר אז אי אפשר כאילו.
אליעד: אוקי בסדר גמור אבל מה האמת שאפשר או אי אפשר אז מה האמת אז האמת היא שבוא נניח שאפשר עכשיו השאלה היא מה גורם לבן אדם שאתה מסביר לו "אתה יודע זה שהיא אומרת שהיא לא רוצה זה לא אומר כלום עדיין אתה יכול לשכנע אותה אם תהיה טוב תהיה זה היא תרצה אותך" אבל למה קשה לשכנע אותו שזה שהיא אומרת שהיא לא רוצה זה לא סוף העולם כאילו למה קשה.
ש: יש סיבות הרבה סיבות.
אליעד: אז מה הסיבות מה אתה חושב?
ש: כנראה שהוא לא הצליח במקומות אחרים יש לו חוויה של כישלון.
אליעד: רגע אחד אחד.
ש: והוא מרים ידיים מראש.
אליעד: לא אבל זאת לא האמת זה בהנחה שהוא נגיד נלחם עליה עשר שנים בסדר לא מרים ידיים ולא מראש הוא נלחם עליה עשר שנים בסדר זה לא קשור מרים ידיים מראש.
ש: נלחם עליה ולא עושה?
אליעד: לא ועדיין הוא מחזר אחריה והיא אומרת לו "אני לא רוצה ואני לא רוצה".
ש: אז מה השאלה למה הוא לא מצליח.
אליעד: הבן אדם בא ואומר "תקשיב יש לי בעיה אבל היא אומרת שהיא לא רוצה" אז אני אומר לו אז מה אם היא אומרת שהיא לא רוצה אתה תהיה בסדר והיא תרצה אז הוא אומר "לא אבל היא אומרת שהיא לא רוצה".
ש: אבל בכל זאת הוא ממשיך.
אליעד: ממשיך גם המשיך הכל המשיך אין לו בעיה הוא לא מפחד מכישלון אין לו את הבעיה הזאת אבל מה השכל שבדבר שמישהו יחשוב "אם היא אומרת שהיא לא רוצה אז אין מה לעשות".
ש: כי הוא לא יודע מה לעשות.
אליעד: לא בא נניח שהוא יודע מה לעשות מה לעשות הוא יודע יכול להיות יותר נחמד יותר פה יותר שם, בכל מקרה הנושא הוא כזה כשמישהו אומר את זה שהוא לא רוצה, מה אתה אומר?
ש: כי הוא חושב על עצמו שהוא לא רוצה אחרות ואז הוא לא יכול לתפוס איך אפשר לשנות את דעתו כי כשהוא לא רוצה אז הוא לא רוצה וזהו.
אליעד: מה שאמרת זה נכון חצי אז בא נסביר מההתחלה בעיקרון כשבחורה אומרת למישהו נגיד "אני לא רוצה אותך" אוקי למה היא מתכוונת האם באמת זה אומר שהיא לא רוצה אותו או זה אומר משהו אחר מה באמת זה אומר.
ש: תיתן לי את מה שאני רוצה אני ארצה אותך.
אליעד: יפה אז זאת אומרת שכשהיא אומרת לו "אני לא רוצה אותך" היא מתכוונת להגיד "אני לא חושבת שיהיה לי טוב איתך אבל אם תיתן לי זה וזה אני ארצה אותך" נכון, זה מה שהיא מתכוונת האם זאת באמת האמת או שכשהיא אומרת לו אני לא רוצה אותך היא באמת מתכוונת לזה "אני לא רוצה אותך כעיקרון כאקסיומה" מה האמת.
ש: כאילו כרגע.
אליעד: לא השאלה אם הדגש הוא על כרגע או שכשהיא אומרת לא רוצה אותך זה מוחלטות "אותך אני לא רוצה לנצח נצחים אף פעם".
ש: שום דבר לא מוחלט.
אליעד: לא יודע אני שאלתי שאלה אולי כן אולי לא, מה אתה רוצה להגיד?
ש: שאני חושב שגם כשהיא אומרת שהיא לא רוצה אותו היא לא יודעת למה היא לא רוצה אותו או כן רוצה אותו או לא.
אליעד: אז מה התשובה כשהיא אומרת לא רוצה אותך האם זה כפשוטו "אתה עקרונית אני לא רוצה אותך לא משנה מה תעשה" או כשהיא אומרת אני לא רוצה אותך פירושו בגלל ש... רק אם אבל זה וזה".
ש: השני.
אליעד: אתה בטוח בזה?
ש: לא רוצה אותך זה לא היא אומרת "אני לא אוהבת אותך" היא אומרת "אני לא רוצה אותך" זה לא משהו שקשור ברגשות זה משהו שקשור בדברים "שאני לא מרוצה מהדרך שלך או מזה".
אליעד: יפה אבל אם זאת האמת אז זה אומר שאם הוא ישנה את הדרך שלו היא תרצה אותו.
ש: נכון.
אליעד: השאלה האם יכול להיות שכשהיא אומרת לו "אני לא רוצה אותך" היא מתכוונת "לא משנה מה תעשה לא משנה מה גם אם תהיה טוב תהיה רע אני לא רוצה אותך בכל מקרה".
ש: כי היא לא חושבת לדעתי שהוא יצליח לשנות את הדברים.
אליעד: סבבה אבל האם יכול להיות שהיא מתכוונת "גם אם תשנה את הדברים אני לא רוצה אותך" אקסיומה לא למה היא אמרה "אני לא רוצה אותך" זה הכל, לא משנה מה אתה אומר אתה?
ש: אני אומר שזה יכול להיות גם זה וגם זה.
אליעד: מה זאת אומרת יכול להיות ולכן או שהיא מתכוונת לזה או לזה?
ש: צריך לחקור לראות מה הסיבה.
אליעד: כאילו לבדוק רגע אבל יכול להיות שהיא מתכוונת "אני לא רוצה אותך פשוט לא משנה מה תעשה לא משנה זה"?
ש: כן.
אליעד: למה שמישהי תגיד כזה דבר אבל?
ש: מההיבט האקראי אין לה סיבה סתם לא רוצה מההיבט האקראי.
אליעד: אז מה האמת האמת היא שזה גם וגם אבל לא או או אלא גם וגם שניהם.
ש: לטובתך?
אליעד: כן כשמישהו רוצה משהו הוא תמיד גם רוצה את המשהו עם סיבה והוא גם רוצה אותו בלי סיבה כשאתה רוצה לאכול אתה גם רוצה לאכול נגיד כדי להיות שבע ואתה גם רוצה לאכול כי אתה רוצה לאכול כל דבר שבן אדם עושה אותו הוא בסוף עושה אותו עם סיבה ובלי סיבה, עכשיו כשמישהי אומרת למישהו "אני לא רוצה אותך" היא מתכוונת להגיד יש פה שני היבטים יש את ההיבט אחד של "אני לא רוצה אותך כי משהו" ואם זה כי משהו זה בעצם אומר שאם המשהו הזה ישתנה "אני כן רוצה אותך" שזה כמו להגיד "אני רוצה אותך אם" ויש את ההיבט שכשמישהו אומר "אני לא רוצה אותך" זה כפשוטו "אני לא רוצה אותך לא משנה מה לא רוצה אותך בלי סיבה בלי שכל" עכשיו מה שקורה.
ש: מה זה אבל ביחד?
אליעד: קודם כל זה עיקרון כל רצון שיש לך במוח מצד האמת אתה רוצה אותו עם סיבה ורוצה אותו בלי סיבה, תחקור למה אתה רוצה קח משהו שאתה רוצה מה אתה רוצה נגיד מה אתה רוצה לדוגמה אתה נגיד רוצה להיות בריא נשאל למה אתה רוצה להיות בריא ואז תביא לי סיבות וסיבות נשאל אותך למה ולמה בסוף נגיע לזה שזה בלי סיבה אז זה עם סיבה ובלי סיבה ובסוף אתה תגלה שכל מה שאתה רוצה זה עם סיבה וכל מה שאתה רוצה זה בלי סיבה תמיד וגם כשאתה אומר למישהו "אני לא רוצה" אתה מתכוון להגיד לו עם סיבה ובלי סיבה זה תמיד ככה על כל הדברים בעולם.
אוקי עכשיו מה שקורה אצל אותו בן אדם שהוא בא עכשיו לדבר עם הבחורה אז עכשיו אם שואלים אותו שאלה אומרים לו "תקשיב אם היא הייתה אומרת לך "אני לא רוצה אותך כי 1.. 2.. 3.. 4.. ואם תשתנה אז אני ארצה אותך" האם במקרה כזה היית ממשיך לחזר אחריה אז הוא אומר כן אומרים לו אז מה זה משנה זה שהיא אומרת שהיא לא רוצה אז מה אם היא אומרת שהיא לא רוצה מאחורי הלא רוצה יושב סיפור של 1.. 2.. 3.. 4.. הרי אין דבר כזה לא רוצה סתם יש לא רוצה עם סיבה אם היה משהו אחר היא הייתה רוצה.
זאת אומרת הבן אדם נגיד אומרים לו "למה אתה לא ממשיך לחזר אחריה? כי היא אמרה שהיא לא רוצה, אוקי ואם היא הייתה אומרת שהיא רוצה שתחזר אחריה היית מחזר אחריה? כן, ואם היא הייתה אומרת שהיא לא רוצה אותך כרגע ואם תשתנה היא תרצה אותך היית מחזר אחריה? כן, האם אתה מבין שגם כשהיא אומרת לך שהיא לא רוצה אותך זה בדיוק כמו להגיד אני לא רוצה אותך כי ואם תשתנה אני ארצה אותך" זה בדיוק אותו דבר זה לא שונה זה שהיא השתמשה במילים אני לא רוצה אותך אז מה אבל מה עבר לה במוח תוך כדי "בגלל ש... רק אם..." למה וזה אקסיומה למה כי כל בן אדם שרוצה משהו זה בגלל סיבה "מה אני רוצה? אני רוצה להרגיש טוב" למה היא לא רוצה כי היא חושבת שאיתך יהיה לה רע או יהיה לה פחות טוב ביחס לאלטרנטיבות שלה.
זאת אומרת שאם היא תחשוב שאיתך יהיה לה יותר טוב היא תרצה אותך ואין לה אפשרות מה לעשות אחרת, עכשיו זה נכון כי אם בן אדם יחשוב במובן מסוים זה נכון כי אם היא תחשוב שאיתו יהיה לה יותר טוב מכל האלטרנטיבות היא תהיה איתו זה נכון אבל עכשיו זאת אומרת שכשהיא אומרת "אני לא רוצה" זה לא "לא משנה מה" אז כשהיא אומרת "אני לא רוצה" זה בדיוק כמו להגיד "אני רוצה אותך אם תשתנה אני רוצה אותך כשתשתנה אני רוצה כשמשהו ישתנה בי" לא משנה יש איזה משהו.
עכשיו אלא מה שאותו בן אדם למה קשה לו לתפוס את זה כי הוא כבן אדם כשהוא אומר על משהו "אני לא רוצה אותו" הוא אומר "אני לא רוצה עכשיו חם לי אני לא משהו" סתם דברים שהוא לא רוצה כשהוא אומר "אני לא רוצה" הוא שוכח שהוא לא רוצה בגלל משהו ואז בגלל זה כשמישהו אומר לו שהוא לא רוצה הוא מדמיין שהוא לא רוצה בלי סיבה, זאת אומרת שאם אנחנו רוצים לגרום לבן אדם לאותו בן אדם להמשיך לנסות נגיד לחזר אחרי הבחורה למרות שהיא לא רוצה מתוך הבנה שאם הוא ישתנה אז היא תרצה אותו.
אז מה שהוא צריך לעשות עם עצמו זה לקחת עשרה דברים לדוגמה שהוא חושב שהוא לא רוצה אותם ולהגיד לו "תקשיב מעכשיו כל פעם כשאתה אומר שאתה לא רוצה משהו עם עצמך אתה לא רוצה לעמוד בפקק אתה לא רוצה שיש חושך לא משנה משהו שאתה לא רוצה, למה אני לא רוצה את זה" ואתה צריך לראות אצל עצמך שכל דבר שאתה לא רוצה אותו זה בגלל סיבה, עכשיו אם אתה עצמך כל דבר שתראה שאתה לא רוצה אותו ותראה שאתה לא רוצה אותו בגלל סיבה אז כשמישהו יגיד לך שהוא לא רוצה תגיד "כן זה בגלל סיבה אם אני אשנה את הסיבה הוא ירצה".
אבל אם בן אדם מול עצמו כשהוא אומר "אני לא רוצה" הוא מאמין שהוא לא רוצה את זה והוא לא זוכר למה הוא לא רוצה והוא לא זוכר שיש סיבה אז כשמישהו אומר לו "אני לא רוצה" אז הוא אומר "אבל הוא אומר שהוא לא רוצה מה אפשר לעשות".
ש: בן אדם לא רוצה משהו והוא לא יודע באותו רגע.
אליעד: לא יש גם אנשים שכשהם לא רוצים משהו הם בטוחים שהם באמת לא רוצים את זה אין להם בראש את המחשבה "אני לא רוצה את זה כי ורק אם זה וזה", אתה נגיד רוצה שישרפו אותך?
ש: לא.
אליעד: למה אתה לא רוצה שישרפו אותך?
ש: כואב.
אליעד: למה אתה לא רוצה נגיד שיכאב לך?
ש: בסוף אני אגיד שאני לא יודע.
אליעד: יפה אז יש אנשים שנתקעים קודם בסדר יש אנשים שעל הדברים בלפני הוא אומר "אני לא רוצה את זה זה לא נעים זה לא זה" נגיד מישהי "למה את לא רוצה להיות מכוערת? כי אני לא רוצה להיות מכוערת" ככה זה ככה אין את הסיבה "כי אז לא יאהבו אותי" אין סיבות לא כולם יודעים סיבות, יש אנשים כשהם לא רוצים משהו הם לא רוצים משהו הם לא זוכרים את הסיבות.
ש: אבל הם גם צודקים יש את העניין האקראי.
אליעד: נכון אז מה, מה שבאתי להגיד ברגע שבן אדם עם עצמו יגיד שכשהוא אומר "אני לא רוצה" הוא לא זוכר שיש סיבה אז כשמישהו אומר לו שהוא לא רוצה משהו אז הוא חושב שאין סיבה ואז הוא חושב שאין מה לעשות אבל אם בן אדם עם עצמו כשהוא אומר "אני לא רוצה" הוא זוכר שיש סיבה אז כשאומרים לו "אני לא רוצה" הוא גם חושב שיש סיבה ואז הוא מבין שאם יש סיבה אז אם תשנה את הסיבה אז אפשר לשנות את הרצון.
ש: בוודאי.
אליעד: אוקי אז מה התשובה תהיה שכן אז עכשיו השאלה היא.
ש: איך.
אליעד: לא אז השאלה היא למה בן אדם כשאומרים לו "אני לא רוצה אותך" למה הוא חושב שלא ניתן, הבן אדם בא ואומר "רגע למה ניתן לשכנע" כי למה שלא יהיה ניתן לשכנע נכון אבל אז הבן אדם אומר הוא שאומרים לו למרות שהיא אומרת נגיד תנסה אז הוא אומר "כן אבל היא אומרת שהיא לא רוצה אם היא לא רוצה אז היא לא רוצה מה אפשר לעשות שהיא לא רוצה".
ש: כי אז לא רק שהיא לא רוצה הוא גם נעשה טיפש מכל העניין הזה מהדו שיח.
אליעד: שנייה אז אתם מהמרים על זה שנייה רגע.
ש: הוא מקבל את העמדה שלה.
אליעד: לא אבל הוא רוצה אותה.
ש: אבל הוא כאילו מקבל את זה אומר וואלה היא אומרת אי אפשר אז אי אפשר כאילו.
אליעד: אוקי בסדר גמור אבל מה האמת שאפשר או אי אפשר אז מה האמת אז האמת היא שבוא נניח שאפשר עכשיו השאלה היא מה גורם לבן אדם שאתה מסביר לו "אתה יודע זה שהיא אומרת שהיא לא רוצה זה לא אומר כלום עדיין אתה יכול לשכנע אותה אם תהיה טוב תהיה זה היא תרצה אותך" אבל למה קשה לשכנע אותו שזה שהיא אומרת שהיא לא רוצה זה לא סוף העולם כאילו למה קשה.
ש: יש סיבות הרבה סיבות.
אליעד: אז מה הסיבות מה אתה חושב?
ש: כנראה שהוא לא הצליח במקומות אחרים יש לו חוויה של כישלון.
אליעד: רגע אחד אחד.
ש: והוא מרים ידיים מראש.
אליעד: לא אבל זאת לא האמת זה בהנחה שהוא נגיד נלחם עליה עשר שנים בסדר לא מרים ידיים ולא מראש הוא נלחם עליה עשר שנים בסדר זה לא קשור מרים ידיים מראש.
ש: נלחם עליה ולא עושה?
אליעד: לא ועדיין הוא מחזר אחריה והיא אומרת לו "אני לא רוצה ואני לא רוצה".
ש: אז מה השאלה למה הוא לא מצליח.
אליעד: הבן אדם בא ואומר "תקשיב יש לי בעיה אבל היא אומרת שהיא לא רוצה" אז אני אומר לו אז מה אם היא אומרת שהיא לא רוצה אתה תהיה בסדר והיא תרצה אז הוא אומר "לא אבל היא אומרת שהיא לא רוצה".
ש: אבל בכל זאת הוא ממשיך.
אליעד: ממשיך גם המשיך הכל המשיך אין לו בעיה הוא לא מפחד מכישלון אין לו את הבעיה הזאת אבל מה השכל שבדבר שמישהו יחשוב "אם היא אומרת שהיא לא רוצה אז אין מה לעשות".
ש: כי הוא לא יודע מה לעשות.
אליעד: לא בא נניח שהוא יודע מה לעשות מה לעשות הוא יודע יכול להיות יותר נחמד יותר פה יותר שם, בכל מקרה הנושא הוא כזה כשמישהו אומר את זה שהוא לא רוצה, מה אתה אומר?
ש: כי הוא חושב על עצמו שהוא לא רוצה אחרות ואז הוא לא יכול לתפוס איך אפשר לשנות את דעתו כי כשהוא לא רוצה אז הוא לא רוצה וזהו.
אליעד: מה שאמרת זה נכון חצי אז בא נסביר מההתחלה בעיקרון כשבחורה אומרת למישהו נגיד "אני לא רוצה אותך" אוקי למה היא מתכוונת האם באמת זה אומר שהיא לא רוצה אותו או זה אומר משהו אחר מה באמת זה אומר.
ש: תיתן לי את מה שאני רוצה אני ארצה אותך.
אליעד: יפה אז זאת אומרת שכשהיא אומרת לו "אני לא רוצה אותך" היא מתכוונת להגיד "אני לא חושבת שיהיה לי טוב איתך אבל אם תיתן לי זה וזה אני ארצה אותך" נכון, זה מה שהיא מתכוונת האם זאת באמת האמת או שכשהיא אומרת לו אני לא רוצה אותך היא באמת מתכוונת לזה "אני לא רוצה אותך כעיקרון כאקסיומה" מה האמת.
ש: כאילו כרגע.
אליעד: לא השאלה אם הדגש הוא על כרגע או שכשהיא אומרת לא רוצה אותך זה מוחלטות "אותך אני לא רוצה לנצח נצחים אף פעם".
ש: שום דבר לא מוחלט.
אליעד: לא יודע אני שאלתי שאלה אולי כן אולי לא, מה אתה רוצה להגיד?
ש: שאני חושב שגם כשהיא אומרת שהיא לא רוצה אותו היא לא יודעת למה היא לא רוצה אותו או כן רוצה אותו או לא.
אליעד: אז מה התשובה כשהיא אומרת לא רוצה אותך האם זה כפשוטו "אתה עקרונית אני לא רוצה אותך לא משנה מה תעשה" או כשהיא אומרת אני לא רוצה אותך פירושו בגלל ש... רק אם אבל זה וזה".
ש: השני.
אליעד: אתה בטוח בזה?
ש: לא רוצה אותך זה לא היא אומרת "אני לא אוהבת אותך" היא אומרת "אני לא רוצה אותך" זה לא משהו שקשור ברגשות זה משהו שקשור בדברים "שאני לא מרוצה מהדרך שלך או מזה".
אליעד: יפה אבל אם זאת האמת אז זה אומר שאם הוא ישנה את הדרך שלו היא תרצה אותו.
ש: נכון.
אליעד: השאלה האם יכול להיות שכשהיא אומרת לו "אני לא רוצה אותך" היא מתכוונת "לא משנה מה תעשה לא משנה מה גם אם תהיה טוב תהיה רע אני לא רוצה אותך בכל מקרה".
ש: כי היא לא חושבת לדעתי שהוא יצליח לשנות את הדברים.
אליעד: סבבה אבל האם יכול להיות שהיא מתכוונת "גם אם תשנה את הדברים אני לא רוצה אותך" אקסיומה לא למה היא אמרה "אני לא רוצה אותך" זה הכל, לא משנה מה אתה אומר אתה?
ש: אני אומר שזה יכול להיות גם זה וגם זה.
אליעד: מה זאת אומרת יכול להיות ולכן או שהיא מתכוונת לזה או לזה?
ש: צריך לחקור לראות מה הסיבה.
אליעד: כאילו לבדוק רגע אבל יכול להיות שהיא מתכוונת "אני לא רוצה אותך פשוט לא משנה מה תעשה לא משנה זה"?
ש: כן.
אליעד: למה שמישהי תגיד כזה דבר אבל?
ש: מההיבט האקראי אין לה סיבה סתם לא רוצה מההיבט האקראי.
אליעד: אז מה האמת האמת היא שזה גם וגם אבל לא או או אלא גם וגם שניהם.
ש: לטובתך?
אליעד: כן כשמישהו רוצה משהו הוא תמיד גם רוצה את המשהו עם סיבה והוא גם רוצה אותו בלי סיבה כשאתה רוצה לאכול אתה גם רוצה לאכול נגיד כדי להיות שבע ואתה גם רוצה לאכול כי אתה רוצה לאכול כל דבר שבן אדם עושה אותו הוא בסוף עושה אותו עם סיבה ובלי סיבה, עכשיו כשמישהי אומרת למישהו "אני לא רוצה אותך" היא מתכוונת להגיד יש פה שני היבטים יש את ההיבט אחד של "אני לא רוצה אותך כי משהו" ואם זה כי משהו זה בעצם אומר שאם המשהו הזה ישתנה "אני כן רוצה אותך" שזה כמו להגיד "אני רוצה אותך אם" ויש את ההיבט שכשמישהו אומר "אני לא רוצה אותך" זה כפשוטו "אני לא רוצה אותך לא משנה מה לא רוצה אותך בלי סיבה בלי שכל" עכשיו מה שקורה.
ש: מה זה אבל ביחד?
אליעד: קודם כל זה עיקרון כל רצון שיש לך במוח מצד האמת אתה רוצה אותו עם סיבה ורוצה אותו בלי סיבה, תחקור למה אתה רוצה קח משהו שאתה רוצה מה אתה רוצה נגיד מה אתה רוצה לדוגמה אתה נגיד רוצה להיות בריא נשאל למה אתה רוצה להיות בריא ואז תביא לי סיבות וסיבות נשאל אותך למה ולמה בסוף נגיע לזה שזה בלי סיבה אז זה עם סיבה ובלי סיבה ובסוף אתה תגלה שכל מה שאתה רוצה זה עם סיבה וכל מה שאתה רוצה זה בלי סיבה תמיד וגם כשאתה אומר למישהו "אני לא רוצה" אתה מתכוון להגיד לו עם סיבה ובלי סיבה זה תמיד ככה על כל הדברים בעולם.
אוקי עכשיו מה שקורה אצל אותו בן אדם שהוא בא עכשיו לדבר עם הבחורה אז עכשיו אם שואלים אותו שאלה אומרים לו "תקשיב אם היא הייתה אומרת לך "אני לא רוצה אותך כי 1.. 2.. 3.. 4.. ואם תשתנה אז אני ארצה אותך" האם במקרה כזה היית ממשיך לחזר אחריה אז הוא אומר כן אומרים לו אז מה זה משנה זה שהיא אומרת שהיא לא רוצה אז מה אם היא אומרת שהיא לא רוצה מאחורי הלא רוצה יושב סיפור של 1.. 2.. 3.. 4.. הרי אין דבר כזה לא רוצה סתם יש לא רוצה עם סיבה אם היה משהו אחר היא הייתה רוצה.
זאת אומרת הבן אדם נגיד אומרים לו "למה אתה לא ממשיך לחזר אחריה? כי היא אמרה שהיא לא רוצה, אוקי ואם היא הייתה אומרת שהיא רוצה שתחזר אחריה היית מחזר אחריה? כן, ואם היא הייתה אומרת שהיא לא רוצה אותך כרגע ואם תשתנה היא תרצה אותך היית מחזר אחריה? כן, האם אתה מבין שגם כשהיא אומרת לך שהיא לא רוצה אותך זה בדיוק כמו להגיד אני לא רוצה אותך כי ואם תשתנה אני ארצה אותך" זה בדיוק אותו דבר זה לא שונה זה שהיא השתמשה במילים אני לא רוצה אותך אז מה אבל מה עבר לה במוח תוך כדי "בגלל ש... רק אם..." למה וזה אקסיומה למה כי כל בן אדם שרוצה משהו זה בגלל סיבה "מה אני רוצה? אני רוצה להרגיש טוב" למה היא לא רוצה כי היא חושבת שאיתך יהיה לה רע או יהיה לה פחות טוב ביחס לאלטרנטיבות שלה.
זאת אומרת שאם היא תחשוב שאיתך יהיה לה יותר טוב היא תרצה אותך ואין לה אפשרות מה לעשות אחרת, עכשיו זה נכון כי אם בן אדם יחשוב במובן מסוים זה נכון כי אם היא תחשוב שאיתו יהיה לה יותר טוב מכל האלטרנטיבות היא תהיה איתו זה נכון אבל עכשיו זאת אומרת שכשהיא אומרת "אני לא רוצה" זה לא "לא משנה מה" אז כשהיא אומרת "אני לא רוצה" זה בדיוק כמו להגיד "אני רוצה אותך אם תשתנה אני רוצה אותך כשתשתנה אני רוצה כשמשהו ישתנה בי" לא משנה יש איזה משהו.
עכשיו אלא מה שאותו בן אדם למה קשה לו לתפוס את זה כי הוא כבן אדם כשהוא אומר על משהו "אני לא רוצה אותו" הוא אומר "אני לא רוצה עכשיו חם לי אני לא משהו" סתם דברים שהוא לא רוצה כשהוא אומר "אני לא רוצה" הוא שוכח שהוא לא רוצה בגלל משהו ואז בגלל זה כשמישהו אומר לו שהוא לא רוצה הוא מדמיין שהוא לא רוצה בלי סיבה, זאת אומרת שאם אנחנו רוצים לגרום לבן אדם לאותו בן אדם להמשיך לנסות נגיד לחזר אחרי הבחורה למרות שהיא לא רוצה מתוך הבנה שאם הוא ישתנה אז היא תרצה אותו.
אז מה שהוא צריך לעשות עם עצמו זה לקחת עשרה דברים לדוגמה שהוא חושב שהוא לא רוצה אותם ולהגיד לו "תקשיב מעכשיו כל פעם כשאתה אומר שאתה לא רוצה משהו עם עצמך אתה לא רוצה לעמוד בפקק אתה לא רוצה שיש חושך לא משנה משהו שאתה לא רוצה, למה אני לא רוצה את זה" ואתה צריך לראות אצל עצמך שכל דבר שאתה לא רוצה אותו זה בגלל סיבה, עכשיו אם אתה עצמך כל דבר שתראה שאתה לא רוצה אותו ותראה שאתה לא רוצה אותו בגלל סיבה אז כשמישהו יגיד לך שהוא לא רוצה תגיד "כן זה בגלל סיבה אם אני אשנה את הסיבה הוא ירצה".
אבל אם בן אדם מול עצמו כשהוא אומר "אני לא רוצה" הוא מאמין שהוא לא רוצה את זה והוא לא זוכר למה הוא לא רוצה והוא לא זוכר שיש סיבה אז כשמישהו אומר לו "אני לא רוצה" אז הוא אומר "אבל הוא אומר שהוא לא רוצה מה אפשר לעשות".
ש: בן אדם לא רוצה משהו והוא לא יודע באותו רגע.
אליעד: לא יש גם אנשים שכשהם לא רוצים משהו הם בטוחים שהם באמת לא רוצים את זה אין להם בראש את המחשבה "אני לא רוצה את זה כי ורק אם זה וזה", אתה נגיד רוצה שישרפו אותך?
ש: לא.
אליעד: למה אתה לא רוצה שישרפו אותך?
ש: כואב.
אליעד: למה אתה לא רוצה נגיד שיכאב לך?
ש: בסוף אני אגיד שאני לא יודע.
אליעד: יפה אז יש אנשים שנתקעים קודם בסדר יש אנשים שעל הדברים בלפני הוא אומר "אני לא רוצה את זה זה לא נעים זה לא זה" נגיד מישהי "למה את לא רוצה להיות מכוערת? כי אני לא רוצה להיות מכוערת" ככה זה ככה אין את הסיבה "כי אז לא יאהבו אותי" אין סיבות לא כולם יודעים סיבות, יש אנשים כשהם לא רוצים משהו הם לא רוצים משהו הם לא זוכרים את הסיבות.
ש: אבל הם גם צודקים יש את העניין האקראי.
אליעד: נכון אז מה, מה שבאתי להגיד ברגע שבן אדם עם עצמו יגיד שכשהוא אומר "אני לא רוצה" הוא לא זוכר שיש סיבה אז כשמישהו אומר לו שהוא לא רוצה משהו אז הוא חושב שאין סיבה ואז הוא חושב שאין מה לעשות אבל אם בן אדם עם עצמו כשהוא אומר "אני לא רוצה" הוא זוכר שיש סיבה אז כשאומרים לו "אני לא רוצה" הוא גם חושב שיש סיבה ואז הוא מבין שאם יש סיבה אז אם תשנה את הסיבה אז אפשר לשנות את הרצון.