לספר או לא לספר על בגידה, האם לספר על בגידה? האם לספר שבגדתי? למה גברים בוגדים? למה נשים בוגדות? מפחד שיבגדו בי, פחד מבגידה, תלות רגשית בזוגיות, אינדיבידואליות בזוגיות, רגשות אשם אחרי בגידה, התמודדות עם בגידה
למה אנשים בוגדים? האם כדאי לספר על בגידה?
אליעד כהן עוסק בסוגיה של בגידה זוגית והשאלה האם כדאי לספר על כך לבן הזוג. בשיחה זו הוא מתאר דינמיקות רגשיות ופסיכולוגיות שיכולות להוביל אנשים לחשוב על הדרך בה הם ינהגו במקרה של בגידה. הסיפור שמובא כבסיס לשיחה הוא של גבר שבגד באשתו עם אחותה, והכניס אותה להריון, אך אשתו לא יודעת על כך. הגבר שוקל אם לספר לה, למרות שהוא יודע שזה יפגע בה מאוד.
האם באמת יש היגיון בכך שגבר בוגד אכן בוחר לספר לאשתו על בגידתו, למרות שהוא יודע את מחיר הכנות?
אליעד מציין שזו שאלה מורכבת. הוא שואל אם קיימת "הסכמה" בין בני הזוג על כך שיידעו אחד על השני במקרה של בגידה. למרות שישנם זוגות שבהם יש הסכמים כאלה, הוא מסביר שברוב המקרים אין חובת "סיפור" כזה. אלא שמישהו עשוי להרגיש צורך לספר כדי לשמור על כנות, ולהתמודד עם רגשות האשם.
באופן כללי, אליעד לא מסכים עם הגישה שצריך לספר על בגידה מתוך תחושת אשם או כדי להיות "כנה". הוא טוען כי זהו אשליה לחשוב שסיפור כזה ישחרר את האדם מרגשות אשם. למעשה, הוא יגרום לנזק נוסף ויפגע בזוגיות באופן חמור יותר. לפי אליעד, הסיבה שהאדם בוחר לספר לא קשורה למוסר או כנות אלא לרצון להרגיש שהוא לא משקר, אך למעשה הוא גם "פוגע" יותר בכך שהוא חושף את הבגידה.
בהמשך, אליעד מציין את הרגש הפסיכולוגי המרכזי כאן - "תלות רגשית" בזוגיות. הוא מסביר כי מי שנמצא בזוגיות מרגיש צורך להיות "אחד" עם בן הזוג, מה שמוביל אותו להרגיש את הצורך לספר את מה שהסביבה לא יודעת. לדבריו, זהו צורך שנובע מכך שבן הזוג לא מקבל אותנו בדיוק כפי שאנחנו, ולכן אנחנו נזקקים...
אליעד כהן עוסק בסוגיה של בגידה זוגית והשאלה האם כדאי לספר על כך לבן הזוג. בשיחה זו הוא מתאר דינמיקות רגשיות ופסיכולוגיות שיכולות להוביל אנשים לחשוב על הדרך בה הם ינהגו במקרה של בגידה. הסיפור שמובא כבסיס לשיחה הוא של גבר שבגד באשתו עם אחותה, והכניס אותה להריון, אך אשתו לא יודעת על כך. הגבר שוקל אם לספר לה, למרות שהוא יודע שזה יפגע בה מאוד.
האם באמת יש היגיון בכך שגבר בוגד אכן בוחר לספר לאשתו על בגידתו, למרות שהוא יודע את מחיר הכנות?
אליעד מציין שזו שאלה מורכבת. הוא שואל אם קיימת "הסכמה" בין בני הזוג על כך שיידעו אחד על השני במקרה של בגידה. למרות שישנם זוגות שבהם יש הסכמים כאלה, הוא מסביר שברוב המקרים אין חובת "סיפור" כזה. אלא שמישהו עשוי להרגיש צורך לספר כדי לשמור על כנות, ולהתמודד עם רגשות האשם.
באופן כללי, אליעד לא מסכים עם הגישה שצריך לספר על בגידה מתוך תחושת אשם או כדי להיות "כנה". הוא טוען כי זהו אשליה לחשוב שסיפור כזה ישחרר את האדם מרגשות אשם. למעשה, הוא יגרום לנזק נוסף ויפגע בזוגיות באופן חמור יותר. לפי אליעד, הסיבה שהאדם בוחר לספר לא קשורה למוסר או כנות אלא לרצון להרגיש שהוא לא משקר, אך למעשה הוא גם "פוגע" יותר בכך שהוא חושף את הבגידה.
בהמשך, אליעד מציין את הרגש הפסיכולוגי המרכזי כאן - "תלות רגשית" בזוגיות. הוא מסביר כי מי שנמצא בזוגיות מרגיש צורך להיות "אחד" עם בן הזוג, מה שמוביל אותו להרגיש את הצורך לספר את מה שהסביבה לא יודעת. לדבריו, זהו צורך שנובע מכך שבן הזוג לא מקבל אותנו בדיוק כפי שאנחנו, ולכן אנחנו נזקקים...
- בגידה זוגית
- תלות רגשית בזוגיות
- כנות זוגית
- רגשות אשם אחרי בגידה
- האם לספר על בגידה?
- זוגיות אינדיבידואלית
כן אז השאלה הייתה כזאת בן אדם בגד באשתו עם מי הוא בגד באשתו הוא בגד באשתו עם אחותה והכניס את אחותה להריון סתם עכשיו סיפור חדש בסדר, בן אדם בגד באשתו בחוץ לארץ ואשתו לא ידעה על זה ולא שמעה על זה ולא ראתה את זה ולא תדע את זה וזאת שבגדת כבר מתה בכלל והוא יש לו דחף לספר לאשתו שהוא בגד בה, עכשיו הוא יודע שזה יפגע באשתו וזה יעשה לה רע והוא עדיין בוחר לספר לה מה ההיגיון בכך ממה זה נובע.
ש: אין להם הסכם שהם מספרים אחד לשני?
אליעד: לא הבנתי את המשפט הזה הסכם שמספרים אחד לשני.
ש: כן יש זוגות שיש להם הסכם.
אליעד: שמה אומר ההסכם.
ש: שאם הם בוגדים אז הם מספרים אחד לשני.
אליעד: הבנתי כאילו הם מכבדים את הלא לבגוד אבל הוא כאילו את הלא לבגוד הוא לא כיבד את ההסכם לספר הוא מכבד, היא אמרה לו אל תבגוד בי אבל אם תבגוד בי תספר לי אז הוא בגד בה והוא לא רוצה לבגוד בה בזה שהוא אמר אני אספר לה נראה לך רציני כאילו, מה יותר גרוע שהוא בוגד בה או שהוא מספר לה את לא שמעת את ההסכם טוב יש מלא דברים מוזרים בעולם אבל בעיקרון אם הוא בוגד מה יותר גרוע שהוא בוגד בה או שהוא בוגד בה ולא מספר לה שניהם גרועים נניח בסדר למה שהוא ירצה לספר לה מה הטוב שיוצא לו מזה שהוא מספר לה, עכשיו הוא יודע שאם הוא יספר לה יכול להיות שהיא תגיד לו בוא נתגרש היא תריב איתו לא יודע מה אז למה לספר לה מה ההיגיון בזה.
ש: יכול להיות הוא מוציא את עצמו כביכול כנה.
אליעד: למי הוא מוציא את עצמו כנה?
ש: לעצמו.
אליעד: לעצמו?
ש: כן אומר לעצמו אני אומנם הייתי חרא שעשיתי מה שעשיתי אבל לפחות אני לא שקרן.
אליעד: זה טיפש כאילו מה זה אומר מה הקשר בכלל?
ש: יש לו שני חטאים הוא גם משקר וגם עשה את מה שעשה.
אליעד: לא זה לא נכון זה אחד סימפטום של השני לא נכון זאת לא האמת מה שאת אומרת זה שהוא בגד זאת אמת אבל זה שהוא לא מספר זה לא בגלל שהוא שקרן זה בגלל שהוא לא רוצה שהיא תיפגע בגלל שהוא שומר על שלום בית מאלף סיבות אחרות זה לא שהוא קם בבוקר ומשקר אותה כל בוקר מחדש זה משהו שקרה נגמר למה אתה צריך לספר לה, אתה לא רוצה להיות שקרן עכשיו אתה תהיה יותר גרוע עכשיו אתה תגרום לה לסיוטים בלילה עכשיו אתה תגרום לה שהיא לא תוכל לסמוך עליך מה זה יותר טוב טוב אבל אני לא שקרן, זה לא האח הגדול שמי שאומר את האמת הוא נבחר זה בחיים האמיתיים לא תמיד צריך להגיד את כל האמת.
ש: כנראה שהוא לא יכול לשאת בתוכו את הדבר הזה.
אליעד: את הדבר הזה לא יכול לשאת בתוכו?
ש: כן זה עושה לו רגשות אשם.
אליעד: למה הוא לא יכול לשאת בתוכו?
ש: עובדה שהוא סיפר לה כנראה שהוא לא יכול אם הוא היה יכול.
אליעד: לא זאת תשובה כבר של מפגרים עובדה שהוא סיפר לה תשובה של מפגרים, לא שנייה רגע אני רוצה להסביר משהו כדרך אגב כשמישהו טוען טענה ואומרים לו למה זה נכון הוא אומר כי אם זה לא נכון אז למה ככה וככה זאת תשובה של ככה בסדר כאילו להוכיח גם שמשהו נכון בדרך של שאלה כאם זה לא נכון אז את אומרת עובדה שהוא סיפר לה כי אם לא אז למה הוא סיפר לה לא למה הוא סיפר.
ש: אם היה לו טוב עם זה הוא לא היה מספר לה כנראה שהיה לו מאוד רע אז הוא סיפר לה.
אליעד: לא זה היה גאוני חבל על הזמן זה שהוא חשב שיהיה לו יותר טוב מרע לספר לה זה איך חשבת על כזה דבר ברור שאם הוא סיפר לה הוא חשב שזה יהיה יותר טוב מרע לספר לה זה ברור.
ש: אז מה אתה רוצה את הפרטים איך אפשר לדעת את הפרטים זה זוג ספציפי.
אליעד: עכשיו את אומר כל מקרה לגופו.
ש: לא יודעת אם כל מקרה לגופו אבל לפחות צריך לדעת משהו.
אליעד: למה שהוא יספר לה כזה דבר מה הצורך הרגשי לספר תחשבי, טוב מה אתה אומר.
ש: כדי לא לצאת שקרן.
אליעד: כדי לא לצאת שקרן בעיני מי?
ש: בעיני עצמו.
אליעד: רגע ועכשיו הוא לא שקרן הוא כבר שיקר אותה פעם, שנייה בא נתחיל ככה עובדתית הוא בגד בה כן כשהוא בגד בה הוא שיקר לה כן כי הוא עשה שקר והוא אמר לה אני לא אבגוד בך והוא בגד בה נכון זאת אומרת הוא כבר שיקר, עכשיו מאז שהוא בגד בה עברו שנתיים זאת אומרת הוא כבר שנתיים שיקר לה אז עכשיו אחרי שנתיים הוא צריך לספר לה כאילו מה אז איך בדיוק מה זה אומר שהוא פחות שקרן הוא שקרן בכל מקרה נכון עכשיו דבר שני הערך של שקרן זה לא הערך היחיד בעולם יש עוד ערכים אז אומנם הוא לא שקרן אבל הוא משהו אחר גרוע כאילו הוא לא רוצה להיות שקרן אז עכשיו הוא יהיה גבר מתעלל עכשיו הוא יהיה משהו אחר אני יודע מה.
ש: מה הוא יהיה?
אליעד: הוא פוגע בה שהוא מספר לה הוא פוגע בה אבל כשהוא מספר לה הוא פוגע בה זה פוגע בה זה משפיל אותה הוא עושה לה רע למה אתה מספר לה זה עושה לה רע פוגע בה מה.
ש: זה עושה לו טוב.
אליעד: ברור שזה עושה לו טוב אני רק מנסה להבין מה הערך שהוא מקבל בלספר לה שהוא לא שקרן כי הוא לא רוצה לחשוב שהוא שקרן אז עכשיו הוא חושב שהוא מניאק הנה הרסת לה את החיים גם בגדת בה וגם הרסת לה את החיים מה זה נתן מה התכלית כי העיקר אני לא שקרן ולא שקרן בסדר אז אתה דפוק מכיוון אחר, לא על זה שבגדת על עצם זה שאתה מספר זה עשה נזק מצד שני.
ש: כל דבר ככה כנראה שהוא החליט שכדאי לו.
אליעד: שהוא לא רוצה להרגיש שהוא משקר אותה אבל הוא גם לא שיקר אותה היא לא שאלה אותו בכלל היא לא שאלה אותו לא חשבה על זה.
ש: הוא שיקר אותה על זה שהוא סיפר הוא שיקר.
אליעד: כל דבר שהוא מספר את סיפרת לבעלך מה אכלת בבוקר לא אז זה נקרא ששיקרת אותו הוא לא שאל לא זה.
ש: אם זה קשור אליו על הסכמים.
אליעד: אם זה קשור אליו.
ש: אם סיכמנו שאף פעם לא אוכלים חזיר בבית ואני אכלתי חזיר בבית ולא סיפרתי לו אז כן אז זה סימן ששיקרתי.
אליעד: אבל מה הדחף שלך, בסדר סבבה אבל אם הוא לא שואל לא ראה לא שמע לא ידע למה את צריכה לספר?
ש: זה עושה חורים בתוך הזוגיות זה ממוטט כאילו.
אליעד: אבל עכשיו לספר גם יעשה רע בזוגיות יותר רע.
ש: זה יעשה יותר רע זמנית ואז אפשר יהיה.
אליעד: בוודאות את צודקת זה נכון את צודקת זה מאוד חכם מה שאת אומרת מה שאת אומרת זה מאוד חכם אבל שאלתי שאלה בוודאות?
ש: אין וודאות.
אליעד: אז אני אומר לך יודה מראש בוודאות שזה גם יעשה יותר רע אם הוא יספר בוודאות הוא יודע שיעשה יותר רע היא אומרת לו אני אוהבת אותך ואז הוא אומר טוב אני חייב לספר לך שבגדתי בך ואז הוא מספר לה והיא אומרת לו מראה אם אני אדע שבגדת בי נתגרש היא אמרה לך מראש אם אדע שבגדת בי נתגרש, עכשיו היה סיפור.
ש: אולי הוא רוצה להתגרש ממנה לכן הוא אומר לה.
אליעד: בהנחה שהוא לא רוצה להתגרש ממנה. היה סיפור שאחד בגד במישהי עכשיו זה סיפור אמיתי גם קודם זה היה אמיתי עכשיו זה עוד סיפור אמיתי אחד בגד במישהי ואז הוא הרגיש צורך שהוא חייב לספר לה על זאתי שהוא בגד בה סיפר לה ואז היא כעסה עליו אמרה לו בוא ניפרד ואז הוא המציא לה סיפור שהוא לא באמת בגד בה שרק הוא התעורר בבוקר עם מישהי וסיפרו לו כי הוא היה שיכור ולא ידע מה קרה וחברים שלו סיפרו לו שהוא בגד בה ואז הוא אומר אני לא באמת בגדתי בך ואחר כך אז היא האמינה לו והכל היה בסדר ואחר כך הוא הרגיש טוב עכשיו בגדתי בה ששיקרתי לה שלא באמת בגדתי בה עכשיו צריך לספר לה שגם בגדתי בה בהתחלה וגם ששיקרתי אותה שאמרתי לה שלא בגדתי בה.
אז הוא שיקר לה ואז הוא סיפר לה את האמת אמר לה תקשיבי מה שאמרתי לך שלא באמת בגדתי ושזה זה היה שקר ובאמת בגדתי ואז עוד פעם נפרדו ואז עכשיו הוא היה צריך לספר סיפור חדש, למה סיפרת לי כזה דבר כי הלכתי לאיזה מישהו והתייעצתי איתו והוא אמר לי להגיד לך אבל באמת קרה משהו אחר ואז הוא שיקר איזה שקר נוסף עכשיו הוא היה צריך לשקר שקר על שקר ועל שקר.
ש: אמיתי?
אליעד: אמיתי יותר מוזר ממה שאתה חושב.
ש: ומה בסוף?
אליעד: ומה בסוף יש הרבה סוף הלאה בא נתקדם בעלילה, מה את אומרת?
ש: אני אמרתי שאולי יש לו מחלת מין והוא מפחד להדביק אותה.
אליעד: והוא יודע בוודאות שאין לו שום מחלת מין והוא לא מפחד להדביק אותה, טוב מה אתה אומר אתה יש לך משהו?
ש: לא יודע.
אליעד: טוב אני טוען שזה נובע מתלות רגשית.
ש: של מי שלו?
אליעד: של הבן זוג באשתו אם הוא מספר לה שהוא בגד בה זה בגלל שהוא תלוי בה רגשית, עכשיו מה זה קשור לתלות רגשית בגלל שהוא מסיר אחריות מעצמו בגלל שהוא בן אדם שלא יודע לקחת אחריות בגלל שהוא בן אדם שאוהב להאשים אחרים זאת הסיבה שהוא מספר לה למרות ואני מתאר מקרה בהנחה שהיא בעדיפה שלא יספרו לה והיא רוצה שלא יספרו לה והיא אומרת אל תספר לי לא רוצה לשמוע הוא אומר לא אני חייב לספר וחייב לספר סתם מקצין שתבינו שזה בהנחה שיש יותר שלילי בלספר.
ש: מה זאת תלות רגשית?
אליעד: תלוי רגשית יותר מדי אובססיבי קנאי חרדתי.
ש: איך זה בדיוק הופך אותו לספר לה את זה.
אליעד: זאת בדיוק השאלה איך זה הופך, טוב התשובה פשוטה ביותר תקשיבו בן אדם בגד באשתו עד כאן הבנו הבנו עכשיו הוא יודע שהוא בגד בה והיא לא יודעת שהוא בגד בה עכשיו הוא יכול לספר כל מה שהוא רוצה והוא יכול לספר לה מה הוא אכל בבוקר מה הוא שתה מה הוא עשה הוא לא יכול לספר לה שהוא בגד בה למה הוא לא יכול לספר לה שהוא בגד בה כי אם הוא יספר לה אז היא תתגרש ממנו והיא תכעס עליו והיא תתגרש ממנו, עכשיו ברגע שהוא לא יכול לספר לה את זה הוא אוטומטית בראש שלו הוא מרגיש רע למה הוא מרגיש רע כי הוא אומר לעצמו למה אני לא יכול לספר לה כל הזמן הוא אומר לא לספר לה ושים לב לא לספר לה ואז הוא אומר לעצמו בתת מודע למה אני צריך לא לספר לה תשובה צריך לא לספר לה כי היא לא תקבל את זה שבגדת בה למה שהיא לא תקבל את זה כי יש ניגוד אינטרסים בינינו כי היא תשנא אותי על זה יש ניגוד אינטרסים כי מה שטוב לי לא בהכרח טוב לה כי היא לא תקבל אותי כי לא פה כי לא שם.
זאת אומרת שהמהות של זה שהוא לא מספר לה זה בגלל שיש ריחוק רגשי בינו לבינה כי אם אתה יכול לספר לעצמך למה שלא תספר לה כי היא זה לא אתה היא לא תקבל אותך כמו שאתה מקבל את עצמך זאת אומרת היא לא באמת אוהבת אותך היא אוהבת אותך פחות ממה שאתה אוהב את עצמך ואז הבן אדם נמצא בתוך זוגיות והוא מרגיש לבד הוא מרגיש שהוא בודד למה הוא בודד כי הוא אומר תראה יש לי משהו שאני לא יכול לספר אני לא יכול לספר כי הבן אדם השני לא מקבל אותי השני לא מקבל אותי זה אומר שאני לבד אז איך אני יכול לסמוך עליו כי אם אני חושב שהוא לא יקבל אותי זאת אומרת שאני חושב שהוא לא באמת אוהב אותי אם אני חושב שהוא לא באמת אוהב אותי אז איך אני יכול להיות איתו לא יכול להיות איתו.
ולכן כדי לא להרגיש לבד עם עצמו כדי שהוא לא ירגיש לבד כדי שהוא לא ירגיש בודד כדי שהוא לא ירגיש כל הסיפורים האלה לכן הוא רוצה לספר בשביל שהוא יוכל להגיד הנה קיבלו אותי איך שאני כאילו הוא רוצה לברוח מהתחושה שהוא לבד בתוך הזוגיות, עכשיו זה נקרא תלות רגשית והסרת אחריות וזה בן אדם שבדרך כלל גם רוצה להאשים מישהו אחר בצרות שלו מה הקשר זה מאוד פשוט כשבן אדם נמצא בזוגיות יש שתי דרכים לראות את עצמו בתוך הזוגיות דרך אחת אומרת יש אותי כבן אדם בפני עצמו אני אחראי אם טוב לי אני אחראי אם רע לי ואני אחראי לגורלי אף אחד לא אשם לי בשום דבר ואף אחד לא זה ובנוסף לזה אני בזוגיות זאת אפשרות אחת.
אפשרות שנייה זה לא יש אני ויש אני בזוגיות זה אני בזוגיות כאילו האני שלי והבן בת זוג הם אחד כאילו זה לא יש אותי ויש אותי פלוס זוגיות אני התפיסה העצמית שלו זה אני כשאני אומר אני אני מתכוון אני והבת זוג אני והבן זוג זאת התפיסה העצמית, עכשיו כשבן אדם תופס את עצמו כאחד עם הבת זוג כשהבחורה תופסת את עצמה כאחת עם הבן זוג וזאת התפיסה הזוגית שלה ממילא אי אפשר לא לספר כי אם לא מספרים זה דופק את התפיסה הזוגית של אני באחדות עם הבן זוג, זאת אומרת שאם בן אדם מחפש אחדות מוחלטת עם הבן זוג הוא לא יוכל לא לספר אין אפשרות לא לספר כי הוא מרגיש שהוא משתגע מזה שהוא לא מספר כי הוא כל הזמן מרגיש שנאה כעס נפרדות לא יכול חייב לספר למה אתה חייב לספר יש כל מיני דברים שאתה לא חייב לספר למה את זה אתה חייב לספר כי אתה לא אינדיבידואל.
למה כי ההיגיון אומר יש אותך ויש את הזוגיות עכשיו מה גורם לאנשים לרצות להרגיש אחדות כל כך גדולה בזוגיות אז מצד אחד אפשר להגיד זה מרוב האהבה והאהבה מרוב שהבן אדם אוהב את אשתו מרוב שהיא אוהבת את בעלה היא כל כך אוהבת אותו שהיא כבר שכחה את הקיום העצמי שלה זאת אפשרות אחת שהיא כל כך אוהבת את בעלה הוא כל כך אוהב את אשתו עד כדי כך שהוא כבר לא רואה את עצמו קיים בלעדיה ולכן הוא היה חייב לספר לה זאת אפשרות אחת שהאפשרות הזאת קיימת אבל לא במציאות קיימת אבל לא במציאות שלנו ביומיום ברוב ככל המקרים זה קורה אחר זה הבן אדם צריך מישהו להאשים אותו בזה שרע לו ואם אתה תגיד אני אינדיבידואל אין לך את מי להאשים בזה שרע לך ולכן אתה תעדיף להגיד לא אני בזוגיות זה ביחד רע לי בגללה רע לי בגללו את מי נאשים כשרע מי אחראי שיהיה לי טוב היא מי אחרי שיהיה לי רע הוא הוא היא הם אחראים.
עכשיו אם אתה אומר אני אינדיבידואל אם בן אדם תופס את עצמו כאינדיבידואל בזוגיות החסרונות של זה הם שאין לו את מי להאשים ברור שאתה יכול להאשים אתה יכול ללכת למסעדה ולהאשים שלא נהנית במסעדה אבל אתה לא טוב לך אל תהיה במסעדה תיקח אחריות אף אחד לא אחראי לך על זה שרע לך המסעדה לא נועדה לעשות אותך מאושר מסעדה נועדה לעשות אותך שבע היא לא נועדה לפתור לך את כל בעיותיך בחיים, אוקי עכשיו בן אדם שהוא יתפוס את עצמו כאינדיבידואל קודם כל יש את האינדיבידואל שלך עם עצמך ואז יש את הטריטוריה שלך עם עצמך יש את הרגשות שלך עם עצמך ויש גם זוגיות, בן אדם שאין לו את האני האינדיבידואל ויש לו רק את הזוגיות יש אני בזוגיות או אני בזוגיות או לא בזוגיות או אני בודד או אני בזוגיות אבל כשהוא בזוגיות יש רק זוגיות אין אני פלוס זוגיות יש רק זוגיות בן אדם כזה לא יכול להיות בזוגיות בלי לספר הוא חייב לשתף.
למה כי זה שהוא לא משתף את המידע הספציפי הזה זה מבטא אצלו הפוך מהזוגיות כי הוא מקבל תועלת רגשית מהמחשבה שהוא והבן זוג שלו זה אחד כי אם אני והבן זוג שלי זה אחד אז יש לו את כל התועלות הרגשיות שהוא אחראי לי והוא יעזור לי והוא יתמוך בי וכו' ואז כתוצאה מכך אי אפשר לא לספר כי...
ש: אין להם הסכם שהם מספרים אחד לשני?
אליעד: לא הבנתי את המשפט הזה הסכם שמספרים אחד לשני.
ש: כן יש זוגות שיש להם הסכם.
אליעד: שמה אומר ההסכם.
ש: שאם הם בוגדים אז הם מספרים אחד לשני.
אליעד: הבנתי כאילו הם מכבדים את הלא לבגוד אבל הוא כאילו את הלא לבגוד הוא לא כיבד את ההסכם לספר הוא מכבד, היא אמרה לו אל תבגוד בי אבל אם תבגוד בי תספר לי אז הוא בגד בה והוא לא רוצה לבגוד בה בזה שהוא אמר אני אספר לה נראה לך רציני כאילו, מה יותר גרוע שהוא בוגד בה או שהוא מספר לה את לא שמעת את ההסכם טוב יש מלא דברים מוזרים בעולם אבל בעיקרון אם הוא בוגד מה יותר גרוע שהוא בוגד בה או שהוא בוגד בה ולא מספר לה שניהם גרועים נניח בסדר למה שהוא ירצה לספר לה מה הטוב שיוצא לו מזה שהוא מספר לה, עכשיו הוא יודע שאם הוא יספר לה יכול להיות שהיא תגיד לו בוא נתגרש היא תריב איתו לא יודע מה אז למה לספר לה מה ההיגיון בזה.
ש: יכול להיות הוא מוציא את עצמו כביכול כנה.
אליעד: למי הוא מוציא את עצמו כנה?
ש: לעצמו.
אליעד: לעצמו?
ש: כן אומר לעצמו אני אומנם הייתי חרא שעשיתי מה שעשיתי אבל לפחות אני לא שקרן.
אליעד: זה טיפש כאילו מה זה אומר מה הקשר בכלל?
ש: יש לו שני חטאים הוא גם משקר וגם עשה את מה שעשה.
אליעד: לא זה לא נכון זה אחד סימפטום של השני לא נכון זאת לא האמת מה שאת אומרת זה שהוא בגד זאת אמת אבל זה שהוא לא מספר זה לא בגלל שהוא שקרן זה בגלל שהוא לא רוצה שהיא תיפגע בגלל שהוא שומר על שלום בית מאלף סיבות אחרות זה לא שהוא קם בבוקר ומשקר אותה כל בוקר מחדש זה משהו שקרה נגמר למה אתה צריך לספר לה, אתה לא רוצה להיות שקרן עכשיו אתה תהיה יותר גרוע עכשיו אתה תגרום לה לסיוטים בלילה עכשיו אתה תגרום לה שהיא לא תוכל לסמוך עליך מה זה יותר טוב טוב אבל אני לא שקרן, זה לא האח הגדול שמי שאומר את האמת הוא נבחר זה בחיים האמיתיים לא תמיד צריך להגיד את כל האמת.
ש: כנראה שהוא לא יכול לשאת בתוכו את הדבר הזה.
אליעד: את הדבר הזה לא יכול לשאת בתוכו?
ש: כן זה עושה לו רגשות אשם.
אליעד: למה הוא לא יכול לשאת בתוכו?
ש: עובדה שהוא סיפר לה כנראה שהוא לא יכול אם הוא היה יכול.
אליעד: לא זאת תשובה כבר של מפגרים עובדה שהוא סיפר לה תשובה של מפגרים, לא שנייה רגע אני רוצה להסביר משהו כדרך אגב כשמישהו טוען טענה ואומרים לו למה זה נכון הוא אומר כי אם זה לא נכון אז למה ככה וככה זאת תשובה של ככה בסדר כאילו להוכיח גם שמשהו נכון בדרך של שאלה כאם זה לא נכון אז את אומרת עובדה שהוא סיפר לה כי אם לא אז למה הוא סיפר לה לא למה הוא סיפר.
ש: אם היה לו טוב עם זה הוא לא היה מספר לה כנראה שהיה לו מאוד רע אז הוא סיפר לה.
אליעד: לא זה היה גאוני חבל על הזמן זה שהוא חשב שיהיה לו יותר טוב מרע לספר לה זה איך חשבת על כזה דבר ברור שאם הוא סיפר לה הוא חשב שזה יהיה יותר טוב מרע לספר לה זה ברור.
ש: אז מה אתה רוצה את הפרטים איך אפשר לדעת את הפרטים זה זוג ספציפי.
אליעד: עכשיו את אומר כל מקרה לגופו.
ש: לא יודעת אם כל מקרה לגופו אבל לפחות צריך לדעת משהו.
אליעד: למה שהוא יספר לה כזה דבר מה הצורך הרגשי לספר תחשבי, טוב מה אתה אומר.
ש: כדי לא לצאת שקרן.
אליעד: כדי לא לצאת שקרן בעיני מי?
ש: בעיני עצמו.
אליעד: רגע ועכשיו הוא לא שקרן הוא כבר שיקר אותה פעם, שנייה בא נתחיל ככה עובדתית הוא בגד בה כן כשהוא בגד בה הוא שיקר לה כן כי הוא עשה שקר והוא אמר לה אני לא אבגוד בך והוא בגד בה נכון זאת אומרת הוא כבר שיקר, עכשיו מאז שהוא בגד בה עברו שנתיים זאת אומרת הוא כבר שנתיים שיקר לה אז עכשיו אחרי שנתיים הוא צריך לספר לה כאילו מה אז איך בדיוק מה זה אומר שהוא פחות שקרן הוא שקרן בכל מקרה נכון עכשיו דבר שני הערך של שקרן זה לא הערך היחיד בעולם יש עוד ערכים אז אומנם הוא לא שקרן אבל הוא משהו אחר גרוע כאילו הוא לא רוצה להיות שקרן אז עכשיו הוא יהיה גבר מתעלל עכשיו הוא יהיה משהו אחר אני יודע מה.
ש: מה הוא יהיה?
אליעד: הוא פוגע בה שהוא מספר לה הוא פוגע בה אבל כשהוא מספר לה הוא פוגע בה זה פוגע בה זה משפיל אותה הוא עושה לה רע למה אתה מספר לה זה עושה לה רע פוגע בה מה.
ש: זה עושה לו טוב.
אליעד: ברור שזה עושה לו טוב אני רק מנסה להבין מה הערך שהוא מקבל בלספר לה שהוא לא שקרן כי הוא לא רוצה לחשוב שהוא שקרן אז עכשיו הוא חושב שהוא מניאק הנה הרסת לה את החיים גם בגדת בה וגם הרסת לה את החיים מה זה נתן מה התכלית כי העיקר אני לא שקרן ולא שקרן בסדר אז אתה דפוק מכיוון אחר, לא על זה שבגדת על עצם זה שאתה מספר זה עשה נזק מצד שני.
ש: כל דבר ככה כנראה שהוא החליט שכדאי לו.
אליעד: שהוא לא רוצה להרגיש שהוא משקר אותה אבל הוא גם לא שיקר אותה היא לא שאלה אותו בכלל היא לא שאלה אותו לא חשבה על זה.
ש: הוא שיקר אותה על זה שהוא סיפר הוא שיקר.
אליעד: כל דבר שהוא מספר את סיפרת לבעלך מה אכלת בבוקר לא אז זה נקרא ששיקרת אותו הוא לא שאל לא זה.
ש: אם זה קשור אליו על הסכמים.
אליעד: אם זה קשור אליו.
ש: אם סיכמנו שאף פעם לא אוכלים חזיר בבית ואני אכלתי חזיר בבית ולא סיפרתי לו אז כן אז זה סימן ששיקרתי.
אליעד: אבל מה הדחף שלך, בסדר סבבה אבל אם הוא לא שואל לא ראה לא שמע לא ידע למה את צריכה לספר?
ש: זה עושה חורים בתוך הזוגיות זה ממוטט כאילו.
אליעד: אבל עכשיו לספר גם יעשה רע בזוגיות יותר רע.
ש: זה יעשה יותר רע זמנית ואז אפשר יהיה.
אליעד: בוודאות את צודקת זה נכון את צודקת זה מאוד חכם מה שאת אומרת מה שאת אומרת זה מאוד חכם אבל שאלתי שאלה בוודאות?
ש: אין וודאות.
אליעד: אז אני אומר לך יודה מראש בוודאות שזה גם יעשה יותר רע אם הוא יספר בוודאות הוא יודע שיעשה יותר רע היא אומרת לו אני אוהבת אותך ואז הוא אומר טוב אני חייב לספר לך שבגדתי בך ואז הוא מספר לה והיא אומרת לו מראה אם אני אדע שבגדת בי נתגרש היא אמרה לך מראש אם אדע שבגדת בי נתגרש, עכשיו היה סיפור.
ש: אולי הוא רוצה להתגרש ממנה לכן הוא אומר לה.
אליעד: בהנחה שהוא לא רוצה להתגרש ממנה. היה סיפור שאחד בגד במישהי עכשיו זה סיפור אמיתי גם קודם זה היה אמיתי עכשיו זה עוד סיפור אמיתי אחד בגד במישהי ואז הוא הרגיש צורך שהוא חייב לספר לה על זאתי שהוא בגד בה סיפר לה ואז היא כעסה עליו אמרה לו בוא ניפרד ואז הוא המציא לה סיפור שהוא לא באמת בגד בה שרק הוא התעורר בבוקר עם מישהי וסיפרו לו כי הוא היה שיכור ולא ידע מה קרה וחברים שלו סיפרו לו שהוא בגד בה ואז הוא אומר אני לא באמת בגדתי בך ואחר כך אז היא האמינה לו והכל היה בסדר ואחר כך הוא הרגיש טוב עכשיו בגדתי בה ששיקרתי לה שלא באמת בגדתי בה עכשיו צריך לספר לה שגם בגדתי בה בהתחלה וגם ששיקרתי אותה שאמרתי לה שלא בגדתי בה.
אז הוא שיקר לה ואז הוא סיפר לה את האמת אמר לה תקשיבי מה שאמרתי לך שלא באמת בגדתי ושזה זה היה שקר ובאמת בגדתי ואז עוד פעם נפרדו ואז עכשיו הוא היה צריך לספר סיפור חדש, למה סיפרת לי כזה דבר כי הלכתי לאיזה מישהו והתייעצתי איתו והוא אמר לי להגיד לך אבל באמת קרה משהו אחר ואז הוא שיקר איזה שקר נוסף עכשיו הוא היה צריך לשקר שקר על שקר ועל שקר.
ש: אמיתי?
אליעד: אמיתי יותר מוזר ממה שאתה חושב.
ש: ומה בסוף?
אליעד: ומה בסוף יש הרבה סוף הלאה בא נתקדם בעלילה, מה את אומרת?
ש: אני אמרתי שאולי יש לו מחלת מין והוא מפחד להדביק אותה.
אליעד: והוא יודע בוודאות שאין לו שום מחלת מין והוא לא מפחד להדביק אותה, טוב מה אתה אומר אתה יש לך משהו?
ש: לא יודע.
אליעד: טוב אני טוען שזה נובע מתלות רגשית.
ש: של מי שלו?
אליעד: של הבן זוג באשתו אם הוא מספר לה שהוא בגד בה זה בגלל שהוא תלוי בה רגשית, עכשיו מה זה קשור לתלות רגשית בגלל שהוא מסיר אחריות מעצמו בגלל שהוא בן אדם שלא יודע לקחת אחריות בגלל שהוא בן אדם שאוהב להאשים אחרים זאת הסיבה שהוא מספר לה למרות ואני מתאר מקרה בהנחה שהיא בעדיפה שלא יספרו לה והיא רוצה שלא יספרו לה והיא אומרת אל תספר לי לא רוצה לשמוע הוא אומר לא אני חייב לספר וחייב לספר סתם מקצין שתבינו שזה בהנחה שיש יותר שלילי בלספר.
ש: מה זאת תלות רגשית?
אליעד: תלוי רגשית יותר מדי אובססיבי קנאי חרדתי.
ש: איך זה בדיוק הופך אותו לספר לה את זה.
אליעד: זאת בדיוק השאלה איך זה הופך, טוב התשובה פשוטה ביותר תקשיבו בן אדם בגד באשתו עד כאן הבנו הבנו עכשיו הוא יודע שהוא בגד בה והיא לא יודעת שהוא בגד בה עכשיו הוא יכול לספר כל מה שהוא רוצה והוא יכול לספר לה מה הוא אכל בבוקר מה הוא שתה מה הוא עשה הוא לא יכול לספר לה שהוא בגד בה למה הוא לא יכול לספר לה שהוא בגד בה כי אם הוא יספר לה אז היא תתגרש ממנו והיא תכעס עליו והיא תתגרש ממנו, עכשיו ברגע שהוא לא יכול לספר לה את זה הוא אוטומטית בראש שלו הוא מרגיש רע למה הוא מרגיש רע כי הוא אומר לעצמו למה אני לא יכול לספר לה כל הזמן הוא אומר לא לספר לה ושים לב לא לספר לה ואז הוא אומר לעצמו בתת מודע למה אני צריך לא לספר לה תשובה צריך לא לספר לה כי היא לא תקבל את זה שבגדת בה למה שהיא לא תקבל את זה כי יש ניגוד אינטרסים בינינו כי היא תשנא אותי על זה יש ניגוד אינטרסים כי מה שטוב לי לא בהכרח טוב לה כי היא לא תקבל אותי כי לא פה כי לא שם.
זאת אומרת שהמהות של זה שהוא לא מספר לה זה בגלל שיש ריחוק רגשי בינו לבינה כי אם אתה יכול לספר לעצמך למה שלא תספר לה כי היא זה לא אתה היא לא תקבל אותך כמו שאתה מקבל את עצמך זאת אומרת היא לא באמת אוהבת אותך היא אוהבת אותך פחות ממה שאתה אוהב את עצמך ואז הבן אדם נמצא בתוך זוגיות והוא מרגיש לבד הוא מרגיש שהוא בודד למה הוא בודד כי הוא אומר תראה יש לי משהו שאני לא יכול לספר אני לא יכול לספר כי הבן אדם השני לא מקבל אותי השני לא מקבל אותי זה אומר שאני לבד אז איך אני יכול לסמוך עליו כי אם אני חושב שהוא לא יקבל אותי זאת אומרת שאני חושב שהוא לא באמת אוהב אותי אם אני חושב שהוא לא באמת אוהב אותי אז איך אני יכול להיות איתו לא יכול להיות איתו.
ולכן כדי לא להרגיש לבד עם עצמו כדי שהוא לא ירגיש לבד כדי שהוא לא ירגיש בודד כדי שהוא לא ירגיש כל הסיפורים האלה לכן הוא רוצה לספר בשביל שהוא יוכל להגיד הנה קיבלו אותי איך שאני כאילו הוא רוצה לברוח מהתחושה שהוא לבד בתוך הזוגיות, עכשיו זה נקרא תלות רגשית והסרת אחריות וזה בן אדם שבדרך כלל גם רוצה להאשים מישהו אחר בצרות שלו מה הקשר זה מאוד פשוט כשבן אדם נמצא בזוגיות יש שתי דרכים לראות את עצמו בתוך הזוגיות דרך אחת אומרת יש אותי כבן אדם בפני עצמו אני אחראי אם טוב לי אני אחראי אם רע לי ואני אחראי לגורלי אף אחד לא אשם לי בשום דבר ואף אחד לא זה ובנוסף לזה אני בזוגיות זאת אפשרות אחת.
אפשרות שנייה זה לא יש אני ויש אני בזוגיות זה אני בזוגיות כאילו האני שלי והבן בת זוג הם אחד כאילו זה לא יש אותי ויש אותי פלוס זוגיות אני התפיסה העצמית שלו זה אני כשאני אומר אני אני מתכוון אני והבת זוג אני והבן זוג זאת התפיסה העצמית, עכשיו כשבן אדם תופס את עצמו כאחד עם הבת זוג כשהבחורה תופסת את עצמה כאחת עם הבן זוג וזאת התפיסה הזוגית שלה ממילא אי אפשר לא לספר כי אם לא מספרים זה דופק את התפיסה הזוגית של אני באחדות עם הבן זוג, זאת אומרת שאם בן אדם מחפש אחדות מוחלטת עם הבן זוג הוא לא יוכל לא לספר אין אפשרות לא לספר כי הוא מרגיש שהוא משתגע מזה שהוא לא מספר כי הוא כל הזמן מרגיש שנאה כעס נפרדות לא יכול חייב לספר למה אתה חייב לספר יש כל מיני דברים שאתה לא חייב לספר למה את זה אתה חייב לספר כי אתה לא אינדיבידואל.
למה כי ההיגיון אומר יש אותך ויש את הזוגיות עכשיו מה גורם לאנשים לרצות להרגיש אחדות כל כך גדולה בזוגיות אז מצד אחד אפשר להגיד זה מרוב האהבה והאהבה מרוב שהבן אדם אוהב את אשתו מרוב שהיא אוהבת את בעלה היא כל כך אוהבת אותו שהיא כבר שכחה את הקיום העצמי שלה זאת אפשרות אחת שהיא כל כך אוהבת את בעלה הוא כל כך אוהב את אשתו עד כדי כך שהוא כבר לא רואה את עצמו קיים בלעדיה ולכן הוא היה חייב לספר לה זאת אפשרות אחת שהאפשרות הזאת קיימת אבל לא במציאות קיימת אבל לא במציאות שלנו ביומיום ברוב ככל המקרים זה קורה אחר זה הבן אדם צריך מישהו להאשים אותו בזה שרע לו ואם אתה תגיד אני אינדיבידואל אין לך את מי להאשים בזה שרע לך ולכן אתה תעדיף להגיד לא אני בזוגיות זה ביחד רע לי בגללה רע לי בגללו את מי נאשים כשרע מי אחראי שיהיה לי טוב היא מי אחרי שיהיה לי רע הוא הוא היא הם אחראים.
עכשיו אם אתה אומר אני אינדיבידואל אם בן אדם תופס את עצמו כאינדיבידואל בזוגיות החסרונות של זה הם שאין לו את מי להאשים ברור שאתה יכול להאשים אתה יכול ללכת למסעדה ולהאשים שלא נהנית במסעדה אבל אתה לא טוב לך אל תהיה במסעדה תיקח אחריות אף אחד לא אחראי לך על זה שרע לך המסעדה לא נועדה לעשות אותך מאושר מסעדה נועדה לעשות אותך שבע היא לא נועדה לפתור לך את כל בעיותיך בחיים, אוקי עכשיו בן אדם שהוא יתפוס את עצמו כאינדיבידואל קודם כל יש את האינדיבידואל שלך עם עצמך ואז יש את הטריטוריה שלך עם עצמך יש את הרגשות שלך עם עצמך ויש גם זוגיות, בן אדם שאין לו את האני האינדיבידואל ויש לו רק את הזוגיות יש אני בזוגיות או אני בזוגיות או לא בזוגיות או אני בודד או אני בזוגיות אבל כשהוא בזוגיות יש רק זוגיות אין אני פלוס זוגיות יש רק זוגיות בן אדם כזה לא יכול להיות בזוגיות בלי לספר הוא חייב לשתף.
למה כי זה שהוא לא משתף את המידע הספציפי הזה זה מבטא אצלו הפוך מהזוגיות כי הוא מקבל תועלת רגשית מהמחשבה שהוא והבן זוג שלו זה אחד כי אם אני והבן זוג שלי זה אחד אז יש לו את כל התועלות הרגשיות שהוא אחראי לי והוא יעזור לי והוא יתמוך בי וכו' ואז כתוצאה מכך אי אפשר לא לספר כי...