אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
אהבה עצמית, איך לאהוב את עצמך, מהי אהבה, למצוא אהבה בחיים, מחפשות אהבה, איך מפסיקים לאהוב מישהי, מדוע האהבה דועכת, מחפשים אהבה, בדיקת אהבה, איך לגרום לאשה להתאהב, איך לאהוב, ואהבת לרעך כמוך, איך ליגרום לילד לאהוב אותך, אוהב לחיות, איך לאהוב את עצמך, איך לגרום לאהוב אותך בטירוף, משהו על אהבה עצמית, איך יודעים אם זאת אהבה אמיתית, אהבה עצמית, כיצד גורמים לגבר להתאהב בך, איך לגרום לגבר להתאהב בך, אוהב לנצח, על אהבה ושנאה, לגרום לאישה לאהוב, איך להפסיק לאהוב, אהבה אובססיבית חרדה, אהבה ותלות רגשית, איך לגרום להתאהב בך, אהבה לא אמיתית, איך לגרום לבוס להתאהב בי, אהבה אובייקטיבית, איך לגרום לו לאהוב, לאהוב את עצמי, איך להתחיל עם מישהי ביום האהבה, אז איך מוצאים אהבה, איך לגרום לאישה שתתאהב בך, איך לגרום לאנשים לאהוב אותך, איך אפשר לאהוב את עצמך, איך לגרום לו להתאהב בך, מתי אמורים בקשר זוגי להרגיש אהבה,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
אהבה, שהיא כולה שנאה - הכיצד? מהי אהבה של אמת?
...אחד, על ידי זה האדם אוהב באמת, גם את האהבה וגם את השנאה. ולא מדובר על אהבה מוגדרת, דהיינו, על אהבה עם צורה מוגדרת, שבה האדם אוהב יותר צורה אחת, ושבכך בעצם הוא פחות אוהב שונא צורה אחרת. אלא מדובר על אהבה של אמת, שבה כל הצורות כולן, נמצאות באחדות אחת. אהבה שהיא אפשרית, על ידי זה שהאדם לא נאחז בשום דבר, אפילו לא בכך שהוא כן נאחז בדברים. זא שהאדם מצליח להסתכל על הרצון שלו, לפני צורת הרצון שלו. ושהאדם אוהב באמת, את זה שהוא לא אוהב באמת את המציאות וכולי...
זוגיות, אהבה, בעיות בזוגיות, משבר זוגי, משבר בזוגיות, אהבה ללא תנאי, מהי זוגיות טובה, מערכת יחסים, זוגיות מוצלחת, זוגיות בריאה
זוגיות, אהבה, בעיות בזוגיות, משבר זוגי, משבר בזוגיות, אהבה ללא תנאי, מהי זוגיות טובה, מערכת יחסים, זוגיות מוצלחת, זוגיות בריאה
...שלא בא לו. מצד חופש אישי, אין עם זה בעיה, אבל מצד הזוגיות, זוהי הפרת אמון. אליעד מדגיש שצריך להבין מה האדם מתכוון כשהוא אומר זה הטבע שלי. אם זו דרך להתחמק מאחריות, הדבר אינו תואם לזוגיות בריאה. האם זוגיות טובה חייבת לכלול ויתור על חופש? אליעד טוען שהדרך לדעת אם באמת אוהבים מישהו היא לפי מידת ההקרבה שאנחנו מוכנים לעשות למענו. לדוגמה, אם מישהו מוכן לוותר על שינה או לנוח פחות כדי לעזור לבן זוגו, זוהי אינדיקציה לכך שהוא באמת אוהב אותו. אהבה אמיתית מתבטאת...
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
...כדאי לאדם לשאוף להיות יותר טוב מאחרים או לא. אנשים רבים חיים עם רצון להצליח יותר מהסובבים אותם, בין אם מדובר בכסף, תפקיד בעבודה, הופעה חיצונית או הצלחה חברתית. אליעד מסביר כי הרצון להיות יותר מאחרים הוא מחשבה נפוצה מאוד, אך הוא גם מציג אותה כמשהו שאינו בהכרח טבעי או הכרחי. האם נולדים עם הרצון להיות יותר טוב מאחרים? אליעד מציין כי תינוק שנולד אינו מגיע לעולם עם השוואות לאחרים. התינוק אינו מוטרד אם למישהו אחר יש יותר אוכל או אם הוא נראה טוב יותר. הדבר...
איך להתחיל עם בחורה שיש לה חבר? יש לה מישהו, יש לי חבר, איך לענות לבחורה? פיקאפ, בחורה תפוסה, בחורה בזוגיות, בחורה לא מעוניינת, בחורה לא רוצה, חבר זה לא קיר, איך לשאול אם יש לה חבר? איך יודעים אם יש לה חבר? פחד גישה לבחורות
איך להתחיל עם בחורה שיש לה חבר? יש לה מישהו, יש לי חבר, איך לענות לבחורה? פיקאפ, בחורה תפוסה, בחורה בזוגיות, בחורה לא מעוניינת, בחורה לא רוצה, חבר זה לא קיר, איך לשאול אם יש לה חבר? איך יודעים אם יש לה חבר? פחד גישה לבחורות
...מה הייתם עונים לו? הייתם מוותרים עליו מיד? או שאולי הייתם מציגים לו את היתרונות של הרכב שלכם, מסבירים לו למה הרכב שלכם יותר טוב מזה שיש לו כרגע? דוגמה נוספת - לתת כסף ברחוב נניח שהחלטתם שסתם מתחשק לכם להיות נדיבים, ואתם מחלקים שטרות של 200 שקלים ברחוב. אתם ניגשים למישהו ואומרים לו: שלום אדוני, אפשר לתת לך כסף? והוא עונה: לא תודה, כבר יש לי כסף. מה הייתם אומרים לו? הייתם פשוט עוזבים אותו? אז מה אני בעצם אומר? כשבחורה אומרת יש לי חבר, זה אמנם נכון...
פחד להיפגע והתאהבות, האם מי שמפחד להיפגע יכול למצוא אהבה? האם אפשר לפחד להיכשל ולהצליח? האם חייב לא לפחד להיפגע כדי להצליח? פחד להיפגע ומערכות יחסים, פחד להיפגע בזוגית, פחד להתאהב ולהיפגע, טיפול בפחד להיפגע, להחזיר אקס
פחד להיפגע והתאהבות, האם מי שמפחד להיפגע יכול למצוא אהבה? האם אפשר לפחד להיכשל ולהצליח? האם חייב לא לפחד להיפגע כדי להצליח? פחד להיפגע ומערכות יחסים, פחד להיפגע בזוגית, פחד להתאהב ולהיפגע, טיפול בפחד להיפגע, להחזיר אקס
...שאינו תלוי באחרים. כשהוא רואה את החיים כמשחק, הוא מבין שהכל זמני ואין טעם להיתקע בפחדים. במקום לשאול איך אפשר לא להיפגע בכלל - שזו שאיפה לא מציאותית - עדיף לשאול איך אפשר להפחית את הסיכוי להיפגע. יש דרכים להבין מראש את הסיכונים ולנהל אותם בחוכמה, כך שהפחד לא ישתק אותנו אלא רק ינחה אותנו לפעול בצורה מחושבת יותר. לסיכום, מי שרוצה להצליח חייב להיות מוכן לקחת סיכונים. אי אפשר להבטיח שלעולם לא ניפגע, אבל אפשר ללמוד איך להתמודד עם הכאב כשהוא מגיע. מי שיחפש...
אהבה / זוגיות - ממה נובע החיפוש אחרי אהבה וקשר זוגי? מה באמת האדם מחפש?
...גדולה, על ידי זה הוא טועם את טעם האהבה האפשרי שלו ביחס למציאות. כיוב ניתן לקחת כל פרט ופרט מכל תהליך ותהליך שיש בהקשר של אהבה וזוגיות, ולראות שהוא רלוונטי גם לקשר הזוגי שהאדם מנהל עם המציאות כולה. ובאמצעות הקשר הזוגי האנושי שיש לאדם, באפשרותו של האדם ללמוד, על הקשר הזוגי שיש בינו לבין המציאות. לסיכום: האדם משתוקק לזוגיות, בגלל שבתוך זוגיות טובה האדם מגיע לעוצמות רגשיות של אהבה ביטחון עצמי קבלה עצמית סיפוק הנאה אושר שמחה וכיוב. על האדם לנסות להבין...
פרידה קשה, ללכלך על האקסית, פרידה בעקבות בגידה, טיפול בטראומה זוגית, להוציא מישהו מהראש, להאשים את האקסית, לשנוא את האקסית, לשכוח את האקסית, האקסית הרסה לי את החיים, האקס הרס לי את החיים, הזדהות עם דמות הקורבן
פרידה קשה, ללכלך על האקסית, פרידה בעקבות בגידה, טיפול בטראומה זוגית, להוציא מישהו מהראש, להאשים את האקסית, לשנוא את האקסית, לשכוח את האקסית, האקסית הרסה לי את החיים, האקס הרס לי את החיים, הזדהות עם דמות הקורבן
...אם היה משהו טוב בקשר, חשוב להבין מה היה טוב בו, ולהשיג את הטוב הזה מתוכך או ממקום אחר בחיים. אם היה משהו רע, אפשר ללמוד כיצד למנוע זאת בעתיד, אבל בלי לשקוע בהאשמות מיותרות שמזיקות יותר מאשר מועילות. כאשר רע לאדם בעקבות פרידה, עליו לשאול את עצמו: מה באמת חסר לי כעת, ואיך אני משיג זאת בצורה בריאה? האם אני בוחר להמשיך לכעוס ולהתלונן, או שאני בוחר לקחת אחריות על המצב הנוכחי ולהתקדם? במה אני יכול לצמוח וללמוד מהקשר שהסתיים, במקום להיתקע בלהאשים אחרים...
בגידות בזוגיות, סימנים לבגידה, איך לדעת שהוא בוגד? איך לדעת שהיא בוגדת? איך לגלות בגידה? סימני בגידה, סימנים מחשידים לבגידה, איך לזהות בגידה? גילוי בגידה, טיפול בבגידה, למנוע בגידה, להחזיר אהבה, יש לה מישהו, למה בוגדים?
בגידות בזוגיות, סימנים לבגידה, איך לדעת שהוא בוגד? איך לדעת שהיא בוגדת? איך לגלות בגידה? סימני בגידה, סימנים מחשידים לבגידה, איך לזהות בגידה? גילוי בגידה, טיפול בבגידה, למנוע בגידה, להחזיר אהבה, יש לה מישהו, למה בוגדים?
...אדם אומר לא אני אפילו נגיד ראה הוא אומר אני ראיתי אותה בוגדת בי, אוקי ואתה בטוח שזה היה מרצונה? כן זה אומר שאתה בתוכך חושב שיש משהו דפוק בך או משהו בעייתי בזוגיות כי אם משהו לא היה בעייתי בזוגיות אז למה שהיא תעשה כזה דבר צריך לטפל בסיבה הבגידה זה סימפטום זה לא באמת מעניין. הבנו את הסיפור עכשיו רוב האנשים מתעסקים בלבדוק היא אוהבת אותי היא לא אוהבת אותי כמה היא אוהבת אותי היא לא אוהבת אותי היא אוהבת אותי יותר היא אוהבת אותי פחות, למה היא לא אוהבת אותי...
אהבה ללא תנאים, מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? ליקוטי מוהרן ח"א יח, הדרך אל המטרה, השגת מטרות ויעדים, העולם הבא, מהי משמעות החיים? להגיע אל המטרה, ליהנות מהדרך
אהבה ללא תנאים, מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? ליקוטי מוהרן ח"א יח, הדרך אל המטרה, השגת מטרות ויעדים, העולם הבא, מהי משמעות החיים? להגיע אל המטרה, ליהנות מהדרך
...רחמים. זאת אומרת, על האדם לזכור שזו המציאות, ושאולי זה לא חייב להיות שונה. הוא מדגים שאם אדם עומד בתור ומתרגז, עליו לזכור שהתור עצמו אינו טוב או רע, ורק הפרשנות של האדם גורמת לו סבל. כשמבינים זאת לעומק, התור הופך לנעים בדיוק כמו ההגעה ליעד הסופי. לסיום, אליעד מדגיש שאהבה ללא תנאים מביאה לתכלית שבה אין שאלה מה יוצא לי מזה?, מכיוון שבמצב כזה האדם חש שהוא כבר שלם ומלא, ואינו זקוק עוד לשום דבר נוסף. מהי אהבה ללא תנאים? מהי תכלית החיים? איך ליהנות מהדרך...
מרגיש לא בסדר, אף פעם לא מרוצה, האשמה עצמית, מרגיש שאני לא בסדר, ביקורת עצמית, מרגיש לא מספיק טוב, מרגיש לא טוב מספיק, חוסר אהבה עצמית, חוסר ערך עצמי, שנאה עצמית, ocd, פרפקציוניזם
מרגיש לא בסדר, אף פעם לא מרוצה, האשמה עצמית, מרגיש שאני לא בסדר, ביקורת עצמית, מרגיש לא מספיק טוב, מרגיש לא טוב מספיק, חוסר אהבה עצמית, חוסר ערך עצמי, שנאה עצמית, ocd, פרפקציוניזם
...הזה של האשמה עצמית. מחשבות אוטומטיות: אליעד מציין שלעתים אדם נכנס למעגל של חשיבה אוטומטית של אני לא בסדר, מבלי להבין מדוע הוא מרגיש כך. הוא מציע לשאול את עצמנו שאלות מכוונות כדי להבין את הסיבה האמיתית לתחושת האשמה. תהליך המודעות: אליעד ממליץ להיות מודעים למה שקורה בראשנו. אם אנו מזהים את המחשבות השליליות והמזיקות, אפשר להפסיק אותן ולבחור בדרך שונה לחשוב על עצמנו. הבנת ההקשרים: במקרים מסוימים, תחושת האשמה עשויה להיות תוצאה של חוויות עבר או הרגלים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
אהבה הצלחה וחיים טובים - הספר על: מהי אהבה, איך ליצור אהבה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך, אהבה והתאהבות, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות ועוד...

אהבה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: מהי אהבה, דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי אהבה, האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Love.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא למצוא אהבה, קואצינג, מאמן אהבה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Love.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 15_08_2025 השעה 05:49:48 - wesi12