אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
אהבה עצמית, איך לאהוב את עצמך, מהי אהבה, למצוא אהבה בחיים, רומן אהבה אמיתי בלי יחסים אינטימיים, איך גורמים למישהו להתאהב בי, פילוסופים על אהבה, מקורות אהבה שאינה תלויה בדבר, הכרויות אהבה, לאהוב מישהו בלי סיבה, לקבל ולאהוב את כולם, אימון אישי, איך לגרום לו לאהוב שוב, מחפשות אהבה, לאהוב את מה יש, ואהבת לרעך כמוך, איך לגרום לו להתאהב בך, טיפול אישי, איך לגרום לבחורה להתאהב שוב, באהבה, אהבה שלא תלויה בדבר, לגרום לגבר להתאהב בך, איך גורמים לגבר להבין שהוא אוהב אותך, איך לא להתאהב, אוהב ישראל, התמודדות עם אובססיה לאהבה, אהבה שנאה, איך לאהוב, איך יודעים שאוהבים מישהו, איך גורמים לגבר להתאהב, אגו באהבה, איך בודקים תוצאות אהבה, ספרים להשיג אהבה, אהבה תלויה בדבר, יחסים ללא אהבה, איך גורמים לבן לאהוב אותך, ספקות באהבה, איך גורמים לבחורה לאהוב אותך, איך ניתן לגרום לו לאהוב אותי, לגרום לגבר להתאהב,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
סיבה לחיות, משמעות החיים, איך משהו הופך לסיבה לחיות? איך משהו הופך למשמעות החיים? איך נוצרת התאהבות? איך מישהו הופך לסיבת החיים? התמודדות עם פרידה, התמודדות עם שכול, התמודדות עם אובדן, אין לי טעם בחיים, אני לא מוצא טעם לחיות
סיבה לחיות, משמעות החיים, איך משהו הופך לסיבה לחיות? איך משהו הופך למשמעות החיים? איך נוצרת התאהבות? איך מישהו הופך לסיבת החיים? התמודדות עם פרידה, התמודדות עם שכול, התמודדות עם אובדן, אין לי טעם בחיים, אני לא מוצא טעם לחיות
...לוקחים את משמעות החיים? אליעד מדגיש נקודה חשובה לגבי התמודדות עם פרידה, שכול או אובדן. הוא מסביר שבמקרים אלו, האדם מרגיש שאין לו סיבה להמשיך לחיות, כי הוא מאמין שהאדם שאבד היה משמעות החיים שלו. אבל בפועל, זה לא מדויק. האדם שאבד הוא לא באמת הסיבה לחיות, אלא רק הדבר שעשה לו טוב. לכן, המשמעות האמיתית אינה באדם שאבד אלא בטוב שהאדם הזה העניק. האדם צריך לזהות מה היה הדבר הטוב שהוא קיבל מאותו קשר (למשל תחושת ערך עצמי, אהבה עצמית, סיפוק, ביטחון, שמחה וכו)...
איך לצאת מלופ רגשי? איך לצאת מלופ מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש
איך לצאת מלופ רגשי? איך לצאת מלופ מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש
...מעגלי, ולכן לא ניתן להגיע לפתרון אמיתי. הוא מדגים זאת באמצעות מספר דוגמאות מפורטות. מהו טיעון מעגלי ואיך הוא גורם ללופ רגשי? טיעון מעגלי הוא מצב שבו התוצאה הופכת להיות הסיבה של עצמה. לדוגמה, אדם שטוען רע לי כי אני לבד וכששואלים אותו למה להיות לבד זה רע, הוא עונה שוב כי אני לבד. אליעד מסביר שזו בדיוק המהות של לופ רגשי - האדם לכוד בתוך טיעון מעגלי שאינו מאפשר לו למצוא סיבות אמיתיות או פתרונות אפשריים לבעיה. דוגמאות לטיעונים מעגליים נפוצים וללופים רגשיים...
עובדה ופירוש, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה אתה אוהב? למה אתה שונא? את מה אנשים אוהבים? את מה אנשים שונאים? מה הפירוש הנכון? למה לא אוהבים אותי? למה כועסים עלי? מה באמת קורה?
עובדה ופירוש, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה אתה אוהב? למה אתה שונא? את מה אנשים אוהבים? את מה אנשים שונאים? מה הפירוש הנכון? למה לא אוהבים אותי? למה כועסים עלי? מה באמת קורה?
...בסדר אני אלך עוד אחורה. אליעד: זה שיש פה משהו זה נכון או לא נכון זה שזה שולחן זה פירוש אבל זה שיש משהו זה עובדה או פירוש, זה שזה שולחן יש פה משהו בצורת שולחן מה העובדה ומה הפירוש זה שזה משהו זה עובדה זה שזה שולחן זה פירוש נכון ומי אמר שזה משהו כי אתה מאמין שיש הבדל בין יש לאין, מה שאני בא להגיד שאת אומרת אני רוצה לדעת מה הפירוש נכון ואני אומר לך אין פירוש נכון הכל בכלל פירוש ושום דבר לא בהכרח נכון, עכשיו יש פה קטע בן אדם אומר אני רוצה לדעת מה האמת...
איך לחשוב פחות? איך להפסיק לחשוב? איך לא לחשוב? איך לא להיות שיפוטי? איך להיות פחות שיפוטי? איך להיות נוכח? כוחו של הרגע הזה, לחיות את הרגע
איך לחשוב פחות? איך להפסיק לחשוב? איך לא לחשוב? איך לא להיות שיפוטי? איך להיות פחות שיפוטי? איך להיות נוכח? כוחו של הרגע הזה, לחיות את הרגע
...שלהם, משום שהם מוצאים בכך הקלה מסוימת. אבל עצם הרצון להפסיק לחשוב הוא גם מחשבה בעצמה. למשל, אם האדם אומר לעצמו אני נוכח או אני לא חושב, הוא למעשה עדיין חושב ומנהל דיאלוג פנימי. התודעה ממשיכה לעבוד, והשיחה עם עצמך אינה נפסקת רק כי אמרת לעצמך להפסיק. האם אפשר בכלל להפסיק לחשוב? אליעד מסביר כי אחת הדרכים האפשריות להפסיק לחשוב או לפחות להפחית משמעותית את כמות החשיבה, היא להתמקד בשאלה אחת ויחידה: האם זה אני או לא אני?. האדם צריך לבדוק כל אובייקט או מחשבה...
אהבה מהחלומות - אהבה שקיימת תמיד, גם בחלומות ובצורות שונות
...אהבה ויש אהבה. ויש אהבה שהיא אהבה חזקה ופנימית, עד שאפילו בחלום בשעת השינה, גם שם האהבה הזאת נשמרת. והכוונה היא, שאהבה שהיא יכולה להתבטל, הרי שהיא לא מספיק עמוקה. וכאשר האדם מתבונן פנימה על הדבר, למה באמת הוא אוהב אותו, ומה באמת הוא אוהב בו, על ידי זה בסופו של דבר, האדם מגלה את נקודת האמת הטובה שיש בכל דבר, ועל ידי זה האדם מגיע לאהבה ככ חזקה ואמיתית, עד ששום דבר לא יכול לבטל אותה, אפילו לא חלום דמיוני. כי בחלום, יכולות להיות צורות מציאות, שהן יחלישו...
ידידות כמבחן לזוגיות, ידידים או בני זוג, מי שלא יכול להיות ידיד? לא יכול להיות בן זוג, בא נישאר ידידים, משבצת הידיד, לעבור לזוגיות מידידות, להישאר בקשר ידידותי עם האקסית, ידידות או זוגיות עם האקסית, מפחד להישאר ידיד של האקס
ידידות כמבחן לזוגיות, ידידים או בני זוג, מי שלא יכול להיות ידיד? לא יכול להיות בן זוג, בא נישאר ידידים, משבצת הידיד, לעבור לזוגיות מידידות, להישאר בקשר ידידותי עם האקסית, ידידות או זוגיות עם האקסית, מפחד להישאר ידיד של האקס
...זה חלק מזוגיות, עכשיו ואפילו אם יש בידידות רכיבים ואפילו אם יש בידידות רכיבים שאין אותם בזוגיות כגון לשמוע על הגברים שהיא יוצאת איתם או מה שזה לא יהיה עדיין יותר קל להגיע מזה ויותר נכון להגיע מזה לזוגיות מאשר להתרחק. למה כי בזוגיות צריך שגם תהיה לך את היכולת לשמוע על זה שהיא יוצאת עם מישהו אחר לא בהכרח שאתה אמור לקבל את זה אבל צריך שתהיה לך את היכולת כי אם לא תהיה לך את היכולת אתה כנראה תהיה יותר מדי קנאי ואז כנראה תריבו ככה שזה לא בהכרח שגם תשמע...
איך לגלות למה אני מכור לסמים? איך לדעת למה אני מכור לסקס? למה אני מכור לסיגריות? למה אני מכור למתוק? איך לגלות את סיבת ההתמכרות? למה אני מאוד רוצה משהו? למה אני מכור למישהי? למה אני לא יכול בלעדיה?
איך לגלות למה אני מכור לסמים? איך לדעת למה אני מכור לסקס? למה אני מכור לסיגריות? למה אני מכור למתוק? איך לגלות את סיבת ההתמכרות? למה אני מאוד רוצה משהו? למה אני מכור למישהי? למה אני לא יכול בלעדיה?
...התמכרות כסטטיסטיקה של חלקיקים קטנים. לדוגמה, אם אנו שואלים את עצמנו למה סיגריה אחת עושה לנו טוב, ניתן לראות את ההתמכרות כתוצאה של חלקיקים קטנים - כל חווית עונג או הקלה מקטינה את החסם להתמכרות. כל חווית עונג קטנה יוצרת את הרצון להתנסות שוב ושוב, עד שהתמכרות נוצרת. כיצד להתמודד עם התמכרות? ההמלצה היא להתחיל לשאול את השאלות הפשוטות, כמו למה פעולה מסוימת גורמת לי טוב? ולהבין שהיא לא רק פעולה גדולה, אלא גם תוצאה של חלקיקים קטנים שכוללים את המתח הפנימי...
איך להפוך אהבה לשנאה? חיזור יתר, איך לגרום למישהו להפסיק לאהוב משהו? איך לגרום למישהו לשנוא משהו? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך להפריד בין בני זוג? תחושת צמצום, טעויות בחיזור, למה אנשים שונאים את מי שאוהב אותם?
איך להפוך אהבה לשנאה? חיזור יתר, איך לגרום למישהו להפסיק לאהוב משהו? איך לגרום למישהו לשנוא משהו? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך להפריד בין בני זוג? תחושת צמצום, טעויות בחיזור, למה אנשים שונאים את מי שאוהב אותם?
...כדי להיות מאושר, הגלידה הופכת לסוג של איום. תחושת המחויבות מכריחה אותו, וכתוצאה מכך עלולה להיווצר שנאה לאותו דבר שאהב בתחילה. דוגמה נוספת היא אישה שמאולצת לאהוב מישהו בכוח או באיומים - ברגע שזה נעשה בכפייה, האהבה לא יכולה להתקיים. כיצד תחושת צמצום גורמת לאדם לרצות לברוח ממה שהוא אוהב? אחת הסיבות המרכזיות שאנשים שונאים מצב שבו מכריחים אותם, היא שהם מרגישים שאיבדו את החופש לבחור. האדם אוהב להרגיש שיש לו אפשרות להחליט, וכאשר מונעים ממנו את תחושת החופש...
דומם צומח חי מדבר, משנה ולא משנה, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? למה אנשים אוהבים תינוקות? למה אנשים יוצאים לחופש? טיפול בבעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, ילדים זה שמחה, אוהב בעלי חיים
דומם צומח חי מדבר, משנה ולא משנה, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? למה אנשים אוהבים תינוקות? למה אנשים יוצאים לחופש? טיפול בבעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, ילדים זה שמחה, אוהב בעלי חיים
...להשתחרר מהמתח ומהצורך לחשוב כל הזמן על מה שיהיה. לסיכום, אליעד מדגיש שככל שלבן אדם פחות משנה, הוא פחות זקוק לחופשה, פחות זקוק לשינוי אווירה ופחות מוטרד באופן כללי. הוא מוסיף את הנקודה החשובה שאם אתה מצליח להגיע למצב שבו שום דבר לא משנה לך באמת, לא תצטרך את המנוחה או את הבריחה למקום אחר. מצד שני, מי שדברים מאוד משנים לו, גם חופשה לא תעזור לו באמת. למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים תינוקות? תרפיה באמצעות בעלי חיים למה אנשים יוצאים לחופש...
למה אני לא מצליח להבין למה אני רוצה משהו? למה אני לא מצליח להטיל ספק ברצון? למה אני לא מצליח להבין את עצמי? למה הרצון שלך להבין משהו מונע ממך להבין אותו? למה אני לא מצליח להפסיק לעשן? חיפוש האמת בלי אינטרס
למה אני לא מצליח להבין למה אני רוצה משהו? למה אני לא מצליח להטיל ספק ברצון? למה אני לא מצליח להבין את עצמי? למה הרצון שלך להבין משהו מונע ממך להבין אותו? למה אני לא מצליח להפסיק לעשן? חיפוש האמת בלי אינטרס
...משהו מונע ממך להבין אותו? למה אני לא מצליח להפסיק לעשן? חיפוש האמת בלי אינטרס למה אינטרס בחיפוש האמת מונע ממך לגלות אותה? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו בצורה מפורטת מדוע אדם מתקשה להבין למה הוא רוצה משהו, מדוע הוא לא מצליח להטיל ספק ברצון שלו, ומדוע הרצון שלו להבין דבר מסוים, דווקא מונע ממנו להבין אותו באמת. אחת הנקודות המרכזיות שאליעד מדגיש היא שאדם שחוקר מתוך אינטרס מסוים, למעשה מונע מעצמו לגלות את האמת. הסיבה לכך היא שכאשר אדם חוקר את המציאות מתוך...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
אהבה הצלחה וחיים טובים - הספר על: מהי אהבה, איך ליצור אהבה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך, אהבה והתאהבות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות ועוד...

אהבה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: מהי אהבה, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אהבה והתאהבות, האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Love.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אהבה, חיפוש אהבה, ייעוץ אהבה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Love.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 22:20:22 - wesi12